Pressträff med Kontrollerad Bilverkstad, KBV, 25 september

Inbjudan till pressträff med Kontrollerad Bilverkstad, KBV, tisdag 25 september i Stockholm

Temat är svensk bilverkstadskvalitet 2012 – har landets bilverkstäder blivit sämre eller bättre? KBV presenterar sin senaste mätning.

I mer än 15 år har Kontrollerad Bilverkstad arbetat med att kvalitetskontrollera bilverkstäder. Arbetet har varit till stor nytta för både anslutna verkstäder och landets bilägare – fusket är borta och felen, såväl tekniska som administrativa blir allt färre bland de frivilligt anslutna verkstäderna.

KBV bildades 1996 på ett initiativ av Konsumentverket som ett oberoende kvalitetskontrollorgan för bilverkstäder. Idag ärgs det av Motorbranschens Riksförbund, MRF. Andra intressenter kring KBV har varit AB Svensk Bilprovning, M - Motormännen, Svensk Bensinhandel, Bil Sweden samt Bilförsäkringsbolagen.

På vår pressträff kommer vi att presentera årets kund- och verkstadskvalitetsmätningar samt ge praktiska konsumenttips inför bilverkstadsbesöket.

Dag: tisdag 25 september

Tid: 11.00- ca 12.30 (vi bjuder på en lättare lunch) 14.00 Verkstadsbesök (fototillfälle) på Upplands Motor i Akalla

Var: MRF-huset, Karlavägen 14A, Stockholm

Medverkande: Thomas Engström, vd KBV, Henrik Johansson, inspektör KBV, Per Johansson, vd MRF och ordf KBV samt Charlie Magnusson, informationschef MRF

Anmälan (ja tack) eller frågor: thomas@kbv.nu, 0703-19 38 10

Läs mer om Kontrollerad Bilverkstad: www.kbv.nu

Välkommen,

Thomas Engström

Vd Kontrollerad Bilverkstad

Motorbranschens Riksförbund, MRF, är branschorganisationen för seriösa och professionella bilåterförsäljare och bilverkstäder. Vi har ca 1200 medlemsföretag i Sverige, vilka omsätter över 100 miljarder kr/år.