Pressmeddelande -

Vinnaren av 'Årets Kvinnliga Stjärnskott' startar podd som ska förändra alkoholkulturen

Moa Gürbüzer utnämndes förra torsdagen till 'Årets Kvinnliga Stjärnskott' vid EY Entrepreneur Of The Year för sitt alkoholfria vin. Under sina år som socialarbetare såg Moa många barn växa upp i hem med alkoholmissbrukande föräldrar, vilket ledde till hennes vision om att göra det alkoholfria alternativet till en självklarhet. Idag är hennes champagne, med Richard Julin som frontfigur, Sveriges mest sålda alkoholfria champagne. Många har hyllat hennes framgång men Moas vision om att förändra samhällets inställning till alkohol har bara börjat.

Nu startar Moa podcasten ’Med eller Utan’ som ska öppna upp för en diskussion om hur vår alkoholkultur ser ut idag. Målsättning är att ”med eller utan alkohol” ska bli en lika självklar fråga som ”med eller utan mjölk i kaffet”.

I podden bjuder Moa in gäster för att diskutera de olika sidorna av alkohol, såväl bra som dåliga, varför det kan vara svårt att säga nej och känslan av att behöva ursäkta sig.

- Jag vill förstå varför alkoholen har så stor betydelse i vårt samhälle, säger Moa.

Mot slutet av varje podd får gästen svara på hur samtalet ändrat deras inställning till alkohol och om de själva kommer ställa frågan ”med eller utan” framöver, med förhoppningen att inspirera lyssnarna till att göra detsamma.

"Moa är en fantastisk person med en stor och viktig vision! Det är en ära för Poddagency att producera den här podden, speciellt eftersom den går hand i hand med vår ambition om att göra skillnad i världen."
- Jeannette Conte, VD Poddagency

’Med eller Utan’ produceras av Poddagency som även producerar poddar åt SJ BizTalks, Blueberry Lifestyle och Bjurfors m.fl.

Podcasten släpps varannan torsdag, från och med den 7:e februari, och finns tillgänglig på de vanligaste podcast-plattformarna Acast, iTunes och Spotify.

Lyssna på podden här.

För mer information kontakta gärna:
Moa Gürbüzer
moa@mrgwines.com

Simon Lundblad, Producent
simon@poddagency.com

• Företagande

MRG Wines är ett svenskt vinhus som utvecklar, producerar och distribuerar kvalitetsviner helt utan alkohol. Vår vision är att göra alkoholfria viner mer tillgängliga och att genom hög kvalitet vända upp och ned på gamla föreställningar och normer om alkoholfritt vin.

Moa Gürbüzer

Presskontakt CEO +46 (0)70 767 83 85