DET ÄR ALDRIG FÖR TIDIGT ATT PLANERA DRÖMSEMESTERN

Tio inspirerande skäl till varför din sommarsemester 2018 borde vara en kryssning med ett fartyg från MSC Cruises.

Skäl 1: Kom närmare havet än någonsin tidigare i Medelhavet och Västindien
Från sommaren 2018 kommer gästerna närmare havet än någonsin tidigare på vårt splitter nya fartyg MSC Seaside, som tas i bruk i december 2017 och hennes systerskepp, MSC Seaview, som kommer att vara nytt för sommaren 2018.

Skäl 2: Upplev Scandi-cool på riktigt
Det växande intresset för allt som är Scandi-cool kommer även framöver att locka trendkänsliga resenärer till städer som Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Skäl 3: Enkelheten med Fly & Cruise
MSC Cruises Fly & Cruise-paket kommer fortsätta att vara ett populärt alternativ för sommaren 2018, vilket gör att gästerna inte behöver oroa sig för transfer-biten.

Skäl 4: Uppfyll resedrömmarna i östra Medelhavet
Reseexperter är eniga om att Santorini är som mest lättillgängligt via havet med det midnattsblå vattnet som ger en perfekt upplevelse av de ikoniska vita husen på ön.

Skäl 5: Underhållning (och avkoppling) för hela familjen
Med en MSC Cruises-upplevelse får både barn och vuxna en lika härlig upplevelse ombord. Vi samarbetar med kända märken som Lego® och Chicco och vi har barnklubbar för alla åldrar där de små kan skaffa nya kompisar i roliga gruppaktiviteter medan deras föräldrar kan ta det lugnt och sola lite i trygg vetskap om att barnen är väl omhändertagna.

Skäl 6: Unna dig lite lyx
MSC Yacht Club är designad för medvetna gäster som är ute efter en exklusiv och privat upplevelse med alla tänkbara valmöjligheter. Erbjudandet ‘fartyg på fartyget’– som introducerades av MSC Cruises 2008 – innehåller ett exklusivt område med butlerservice dygnet runt, privat concierge, lyxiga sviter och mat och dryck enligt all-inclusive-konceptet. Gäster i Yacht Club kan njuta av lyxen med en privat yacht och samtidigt ha tillgång till allt som ett stort fartyg har att erbjuda.

Skäl 7: Ett paradis för matälskare!
MSC Cruises tar den höga kvaliteten i fine dining till kryssningsupplevelsen. Med ett starkt arv från Medelhavet och en passion för mat av högsta kvalitet och färska ingredienser vill MSC Cruises erbjuda sina gäster ett brett utbud av autentiska alternativ.

Skäl 8: Segla med stil eller se stjärnor på Ibiza
Om ett liv till havs locker och drömmar om att strosa längs den glassiga franska rivieran låter bekant erbjuder MSC Cruises förstklassiga fartyg och resplaner utmärkta möjligheter att upptäcka din ‘joie de vivre’ under sommaren 2018. Fyra MSC Cruises-skepp lägger an vid de mest populära hamnarna i Italien, Spanien, på Malta och naturligtvis i Frankrike med bland annat Cannes som destination. Nu kan du upptäcka dem som en del av MSC Seaviews utökade resplaner från juni 2018.

Skäl 9: Mindre är definitivt mer med en minikryssning
Perfekt för förstagångsgäster som vill prova på kryssningsupplevelsen eller för gäster som bara har ett par dagars ledigt. En minikryssning varar mellan fyra och sex dagar men ger fortfarande gästerna en chans att uppleva allt som en vanlig kryssning innebär, med en mängd olika destinationer och underhållning och mat.

Skäl 10: En ansluten kryssningsupplevelse
Alla MSC Cruises 11 fartyg av nästa generationen kommer att vara utrustade med toppmodern teknik som senare kommer att distribueras till resten av flottan för att ge gästerna en smidig och uppkopplad semesterupplevelse.

• resor
  • kryssning
  • semester

MSC Cruises, som är en del av MSC Group, är marknadsledande i Europa inklusive Medelhavet, Sydafrika och Sydamerika. MSC Cruises kryssar året runt i Medelhavet och Karibien och på säsongsbasis i Norra Europa, Atlanten, Franska Antillerna, Sydamerika, Södra Afrika samt Förenade Arabemiraten och Oman. MSC Cruises arbetar ständigt för att värna om miljön och var det första rederiet att belönas med ”7 Golden Pearls” från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. Rederiet har sedan 2009 samarbetat med UNICEF i gemensamma projekt som syftar till att hjälpa utsatta barn i världen. Hittills har mer än 3 miljoner euro samlats in tack vare frivilliga donationer från resenärer. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de tolv fartygen MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica. 2014 påbörjade MSC Cruises en omfattande investeringsplan på 5,1 miljarder euro för totalt sju nya fartyg de kommande sju åren, vilket kommer att innebära en fördubbling av företagets kapacitet innan 2022 med mer än 3,2 miljoner passagerare per år. Investeringen innefattar två fartyg i Meraviglia-klassen (med option på ytterligare två fartyg), samt två fartyg i Seaside-klassen (men option på ytterligare ett fartyg). Kryssningarna säljs i Norden genom direktförsäljning och återförsäljare. Besök www.msccruises.se