MSC Cruises nyaste fartyg nu bokningsbart

Den 15 december öppnade MSC Cruises upp för bokningar av kommande fartyget MSC Seaside som har premiär i Karibien i december 2017. MSC Voyagers Club-medlemmar får exklusiv förtur att boka sin kryssning innan försäljningen öppnar för alla från och med den 29 december och då kommer det finnas en exklusiv förbokningsrabatt på 5% som kommer vara giltig tills juni 2016. Förbokningsrabatten är tillgängligt för alla.

Ombord på MSC Seaside får du en unik kryssningsupplevelse, bland annat tack vare den genomtänka naturliga förbindelsen mellan inomhusmiljöer och utomhusmiljöer och den fantastiska panoramautsikten i fartygets allmänna utrymmen. Ett unikt promenaddäck låter dig ta långa promenader runt hela det 323 meter långa fartyget, där du också hittar en uppsjö av butiker, restauranger, caféer, barer, soldäck och poolområden, båda inom- och utomhus - alla med fantastisk utsikt över havet. Fartyget kommer även ha specialdesignat hytter för stora sällskap (upp till 10 personer). Ombord på MSC Yacht Club kommer det även finnas nydesignat lyxsviter som är utrustrad en privat jacuzzi.

MSC Seaside kommer att vara utrustad med en av de största och mest interaktiva vattenparkerna till havs. Som första kryssningsfartyg kan hon stoltsera med Slide Boarding Technology som kombinerar en vattenrutschbana med interaktiva spel, en futuristisk vattenparksteknologi som utgör ett svårslagbart nöje för resenärer i alla åldrar.

• karibien
  • kryssningar

MSC Cruises, som är en del av MSC Group, är marknadsledande i Europa inklusive Medelhavet, Sydafrika och Sydamerika. MSC Cruises kryssar året runt i Medelhavet och Karibien och på säsongsbasis i Norra Europa, Atlanten, Franska Antillerna, Sydamerika, Södra Afrika samt Förenade Arabemiraten och Oman. MSC Cruises arbetar ständigt för att värna om miljön och var det första rederiet att belönas med ”7 Golden Pearls” från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. Rederiet har sedan 2009 samarbetat med UNICEF i gemensamma projekt som syftar till att hjälpa utsatta barn i världen. Hittills har mer än 3 miljoner euro samlats in tack vare frivilliga donationer från resenärer. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de tolv fartygen MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica. 2014 påbörjade MSC Cruises en omfattande investeringsplan på 5,1 miljarder euro för totalt sju nya fartyg de kommande sju åren, vilket kommer att innebära en fördubbling av företagets kapacitet innan 2022 med mer än 3,2 miljoner passagerare per år. Investeringen innefattar två fartyg i Meraviglia-klassen (med option på ytterligare två fartyg), samt två fartyg i Seaside-klassen (men option på ytterligare ett fartyg). Kryssningarna säljs i Norden genom direktförsäljning och återförsäljare. Besök www.msccruises.se

Åsa Elmcrona