Foto: TT

Isabella Lundgren gästar Bo Kaspers Orkester i SVT:s På Spåret den 2 dec

Den 18 november drar På Spåret igång igen i SVT. I det tredje avsnittet gästar Isabella Lundgren husbandet Bo Kaspers Orkester. Tävlar gör paren Niklas Källner och Lena Nordlund som möter Marie Agerhäll och Fritte Fritzson.

Utöver Isabella så medverkar också Darin, Loreen, Léon, Laleh, Icona Pop, Stella Explorer och Albin Lee Meldau, Sarah Dawn Finer, Astrid S, Marie Bergman, Tommy Körberg och Helen Sjöholm som gästartister i säsongens program. Husbanden i år är Bo Kaspers Orkester, MOR, Smith & Thell och Benny Anderssons Orkester.

Isabella Lundgren är en av Sveriges absolut främsta sångerskor och en artist i världsklass. Med en fantastisk röst och unik intensitet har hon, som få, förmågan att trollbinda sin publik. Hon har gjort flera hyllade album och har uppträtt i bland annat "Idrottsgalan", "Bingolotto" och i SVT:s Nyårsfirande från Skansen. I somras gjorde hon en uppmärksammad hyllningskonsert till Judy Garland tillsammans med Kungliga Filharmonikerna.

Denna gudabenådade sångerska som är bland det bästa som hänt den svenska jazzscenen. Låt mig bara få säga att Isabella Lundgren har ett allvar som är unikt. Hon får liksom tiden att sakta ner bara genom att vara. Det kallas väl för utstrålning och närvaro. Och sedan sjunger hon ju fantastiskt.
Dan Backman, SVD

Hon har verkligen en fantastisk röst. Det är VÄLDIGT bra. Man måste nästan ha den erfarenheten i botten för att kunna sjunga ”så enkelt”.
Jan Gradvall, Nyhetsmorgon TV4

Sändningsordning med tävlande, band och gästartist för de 13 På spåret-avsnitten:

Avsnitt 1 sänds 18 november 2022: Marie Agerhäll och Fritte Fritzson möter Ina Lundström och Hanna Hellquist
Gästartist: Darin

Avsnitt 2 sänds lördag 26 november: Ina Lundström och Hanna Hellquist möter Niklas Källner och Lena Nordlund
Gästartist: Albin Lee Meldau

Avsnitt 3 sänds 2 december: Niklas Källner och Lena Nordlund möter Marie Agerhäll och Fritte Fritzson
Gästartist: Isabella Lundgren

Avsnitt 4 sänds 16 december: Emma Peters och Christopher Garplind möter Camilla Läckberg och Hasse Aro
Gästartist: Stella Explorer

Avsnitt 5 sänds 23 december: Camilla Läckberg och Hasse Aro möter Cecilia Düringer och Jonatan Unge
Gästartist: Loreen