Pressmeddelande —
Idag släpps boken Hjärtat - en lättläst bok med 13 korta berättelser om kärlek
Kärlek kan se ut på många olika sätt. Du kan känna lycka och gemenskap. Du kan också bli svartsjuk och sårad. Kärlek kan innebära att bli kär i en främling, i en idol eller i en kompis. Och du kan bli kär var som helst.
Detta är en bok med berättelser som alla kan känna igen sig i. Boken har tydliga och fint skildrade illustrationer för att läsaren ska förstå hela situationen. Texterna är ett tacksamt underlag för olika diskussioner om känslor.
Emma Frey-Skøtt och serietecknaren Elin Jonsson har tidigare gjort
Ögat -13 korta skräckhistorier (2018) tillsammans.
"Det är en riktigt fin och angelägen bok med berättelser som alla kan känna igen sig i." Helene Ehriander, BTJ-häftet nr 5, 2020.
Titel: Hjärtat - 13 korta berättelser om det fina och svåra med kärlek
Författare: Emma Frey-Skøtt
Illustratör: Elin JonssonFormgivare: Susanne Viborg
Utgivningsdatum: 14 februari
Lättlästnivå 2
LL-förlaget gör lättlästa böcker för unga och vuxna. Under 2020 ger vi ut cirka 10 nya titlar, både skönlitteratur och faktaböcker. LL-förlaget är en del av Myndigheten för tillgängliga medier, MTM.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Myndigheten för tillgängliga medier ger personer tillgång till litteratur, nyheter och samhällsinformation på det sätt som passar dem, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. MTM är en statlig myndighet under kulturdepartementet.
MTM:s vision är ett samhälle där alla medier är tillgängliga.