Joakim Sundh blir tf vd under Mats Johannessons föräldraledighet

Joakim Sundh blir tf vd under Mats Johannessons föräldraledighet

Sedan onsdagen 1 oktober är MTRX vd Mats Johannesson föräldraledig i sex månader, och i stället kliver Joakim Sundh från MTR Tunnelbanan in för att under sex månader axla rollen som vd.

- Jag är glad över möjligheten att gå på föräldraledighet och det ska bli fantastiskt att på heltid få umgås med yngsta sonen. Samtidigt kommer jag naturligtvis sakna alla kollegor på MTRX och jag kommer engagerat följa teamet från sidan, säger Mats Johannesson.

Joakim Sundh kommer senast från MTR Tunnelbanan där han sedan mars 2017 jobbat som Head of Customer Service med ansvar för kundmötet, inklusive trafikinformation och försäljning.

MTRX är ett väldigt spännande bolag och jag är jätteglad över att få vara en del av den spännande resa som pågår. Jag ser väldigt mycket fram emot att få jobba vidare på de planer som finns inom bolaget och inte minst få möjligheten att lära känna alla duktiga medarbetare, säger Joakim.

Joakim ersätter Mats Johannesson fram till 31 mars då Mats återgår till sin roll.

Joakim Sundh

Presskontakt Verkställande direktör / CEO +46 (0)76 6411486