Bryant och Rabaeus gör MTR Express nya reklamfilmer

Bryant och Rabaeus gör MTR Express nya reklamfilmer

Miriam Bryant och Johan Rabaeus är med i MTR Express nya reklamfilmer. Båda har tidigare varit mycket sparsmakade med att åta sig reklamuppdrag men har trots detta valt att bokstavligen hoppa på tåget. Tillsammans förkroppsligar de respektive kusts huvudstad i MTR Express nya reklamfilmssatsning.

- Vi känner oss mycket hedrade över att Johan som är en av landets mest välrenommerade skådespelare och Miriam som har en särställning som en av Sveriges främsta artister har valt att göra det här tillsammans med oss, säger MTR Express marknadschef Per Nasfi.

Bryant och Rabaeus gör var sin tolkning i två separata filmer kring temat punktlighet och vikten av att komma fram i tid – ett ytterst relevant ämne när det kommer till resor. I filmerna spelar Miriam och Johan sig själva i två olika mardrömsscenarier.

Storyn bygger på att de gjort ett dåligt val av resa och konsekvenserna av att komma för sent. Vi får följa med på en intensiv jakt genom staden där skådespelarna gör allt för att nå fram till sina respektive framträdanden i tid. Filmerna innehåller komponenter såsom överraskningar, skräck, igenkänning och inte minst humor.

De nya reklamfilmerna lyfter upp det faktum att MTR Express kör Sveriges punktligaste snabbtåg mellan Göteborg och Stockholm och är därför det säkraste resealternativet mellan städerna – något som bevisats om och om igen sedan trafikstarten förra året.

- MTR Express är det moderna snabbtåget mellan Sveriges två största städer. Därför kändes det naturligt att göra ett reklamfilmssamarbete med två profiler som tillsammans speglar städernas hjärta och själ. Det känns otroligt spännande att följa mottagandet av dessa filmer, avslutar Per Nasfi.

Filmerna börjar rulla på TV4 i Göteborg och Stockholm från och med tisdag den 12 april 2016 men redan innan dess kommer man att kunna få en förhandstitt via MTR Express Youtube-kanal

Idé & produktion:

Mattias Holmer, Sven Gelin, Hans Pihl, Johan Elsner, Per Nasfi