MTR Express förlänger biljettsläppet till göteborgarna

MTR Express förlänger biljettsläppet till göteborgarna

- Vi är fantastiskt nöjda med resultatet som visar att göteborgarna är väldigt nyfikna på MTR Express och det nya, moderna sätt att resa som vi erbjuder kunderna, säger Johan Söör, VD MTR Express. De biljetter för 99 kronor styck vi hade planerat att sälja under veckan tog slut redan efter bara 17 timmar och två nätter i rad har vi därför tryckt upp nya biljetter för att möta göteborgarnas intresse.

För resten av veckan erbjuder MTR Express nu ytterligare 1000 biljetter à 99 kronor och 5000 biljetter med priset 149 kr, även det rekordbilligt. Under torsdagen och fredagen kommer 500 99-kronorsbiljetter per dag att finnas.

MTR Express vill göra något speciellt med sitt första biljettsläpp och väljer att göra ett unikt event, endast för Göteborg. Premiärbiljetterna släpps i form av värdecheckar som kan ges bort som julklapp. Värdecheckarna kan användas för att boka en biljett med start i början av nästa år och under hela 2015. Biljetten är giltig för valfri start- och slutstation på sträckan Göteborg-Stockholm och kommer att kunna bokas via MTR Express hemsida eller mobilapp.

- Vi erbjuder kunderna en reseupplevelse som är den mest mijlövänliga och fokuserar på enkelhet, innovativ design och god mat, säger Johan Söör. Vi erbjuder samma höga komfort för alla kunder, oavsett biljettyp, tack vare våra 100% ergonomiska stolar som är bekväma hela resan till Stockholm.

Även efter detta specialerbjudande kommer MTR Express att erbjuda resenärerna konkurrenskraftiga biljettpriser och marknadens enda nytillverkade snabbtåg.

MTR Express finns på plats i Göteborg Centralstations östra del, från måndagen den 15:e december till fredagen 19 december.