MTR Express i nytt musiksamarbete

Svenska musikartisten Jade Ell lanserar sin nya singel “The Riddle” med en ambitiös musikvideo inspelad på MTR Express snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg. Jade, som bland annat haft musiklegenden BB King och Richard E. Peay som bollplank och rådgivare, har skrivit låten tillsammans med den tyska artisten Stefany June. Musikvideon, som lanseras idag den 17 augusti, har skapats genom ett unikt samarbete mellan artisten, produktionsbolaget och MTR Express.

Jade Ell är aktuell med en ny skiva där ”The Riddle” är den första singeln att släppas. Samarbetet med MTR Express inleddes när produktionsbolagen IMA (International Management Agency) och Londonbaserade Kevin & Roy, som står bakom flera stora och konstnärliga musikvideos, letade “location” för den kommande inspelningen.

- Som representanter för det moderna snabbtåget letar vi ständigt nya och oväntade vägar för att nå ut till vår publik och berätta om vår verksamhet. Att samproducera en musikvideo kändes naturligt för oss – musikbranschen arbetar ganska likt oss när det kommer till att nå ut med budskap och skapa innehåll som ”får egna fötter” och hittar vägar till nya målgrupper genom sociala nätverk, delningar och rekommendationer, säger Per Nasfi marknadschef MTR Express.

Enligt artisten föll sig valet av plats för inspelningen naturligt.

- På tåget möter du människor och får ta del i andras livsöden. Man reser både i tankarna och hinner ikapp sig själv, när man väl har hittat sin plats. Inför videoinspelningen sökte vi en annorlunda tågmiljö, något som inte var fullt så traditionellt utan ett modernt tåg som rullar vidare in i framtiden, förklarar Jade Ell, artist och låtskrivare.

Musikvideon speglar låttexten och handlar om “The Riddle” som på tåget rör sig genom parallella universum och inverkar på människors liv.

Videon finns tillgänglig på:

Video: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=BiHXe5_k3WA

iTunes: https://itunes.apple.com/us/album/riddle-feat.-stefany-june/id1143461875

Spotify: https://open.spotify.com/track/23guIjuNQ5n1VBgJjTC2hZ

SoundCloud: https://soundcloud.com/jadeellmusic/the-riddle-jade-ell-feat-stefany-june