MTR Express lanserar mest flexibla tågbiljetten

MTR Express lanserar mest flexibla tågbiljetten

Ännu mer flexibla ombokningsmöjligheter: MTR Express bygger ut innehållet i och flexibiliteten runt förstaklassbiljetten PLUS.

Med MTR Express förstaklassprodukt 1 KLASS PLUS lanseras nu en möjlighet att utan kostnad boka om biljetten till föregående eller nästföljande avgång samma dag. Ombokningen innebär alltså ingen extra kostnad även om biljettpriset för den nya avgången skulle vara högre. Därmed skiljer sig MTR Express PLUS-biljett från andra tågbolags motsvarande biljetter.

- Att lyssna på våra kunders önskemål är a och o i MTR Express verksamhet och denna förbättring har kommit till genom synpunkter vi fått. Vi står hela tiden på tårna för att fortsätta trimma vårt koncept och utveckla MTR Express tillsammans med alla våra kunder, säger MTR Express VD Johan Söör.

Med MTR Express 1 KLASS PLUS ingår redan idag måltid serverad vid platsen. Detta erbjudande gäller hela dagen, till skillnad från konkurrerande tågbolags förstaklassprodukt på sträckan där bara frukost ingår. För att addera ytterligare till den service som redan ingår i PLUS-biljetten (återbetalning vid avbokning, platsservering av måltid och kaffe/te) kommer det hädanefter också att ingå dagstidningar. Dessutom möjliggör den nya vårmenyn från Pontus Frithiof att PLUS-resenärer kommer att erbjudas olika matalternativ på tur- och returresan.

- Det är viktigt att kunna känna lugn och ro på tåget samt att kunna utnyttja tiden ombord på bästa sätt. Genom att servera alla PLUS-resenärer varierande mat och dryck vid platsen, ge tillgång till en dagstidning och tillhandahålla ett bra WIFI maximeras möjligheten för att få en både produktiv och trivsam resa. Detta är uttalat viktigt för våra affärsresenärer och därför hörsammar vi det, säger Peder Osterkamp, Chief Commercial Officer för MTR Express.

Det här ingår alltid i våra 1 KLASS PLUS-biljetter:

• WIFI
  • Välj plats
  • Måltid (mat och dryck) hela dagen, som serveras vid din plats
  • Kaffe/te/vatten under hela resan
  • Dagstidning
  • Ändra avgång till föregående eller nästföljande avgång samma dag
  • Återbetalning vid avbokning

MTR Express har 90 snabbtågsavgångar per vecka mellan Göteborg och Stockholm.