MTR Express tar aktiv ställning mot barncancer, för livet

MTR Express tar aktiv ställning mot cancer och sponsrar Barncancergalan – Det svenska humorpriset.

-Vi är ett företag med starka etiska värderingar. Cancer är fruktansvärt och när det drabbar barn känns det ännu mer orättvist. Valet att stötta barncancerforskningen och ge stöd till sjuka barn är lätt. Självklart vill vi bidra, säger Per Nasfi, MTR Express marknads- och försäljningschef.

Ett gott skratt förlänger livet – så lyder ordspråket. Barn verkar ha tagit fasta på det av naturen – forskning visar nämligen att barn skrattar och ler många hundra gånger om dagen. Men så finns det också de barn som är sjuka och måste vara på sjukhus mycket. För dem kan vägen till skrattet vara längre. Då blir det ännu viktigare att bevara och lyfta allt som är positivt.

Barncancergalan – Det svenska humorpriset direktsänds på Kanal 5 – för att prisa det goda skrattet och förhoppningsvis också förlänga många liv. Det vill MTR Express stötta.

Vi ser det som vår samhälleliga plikt att bidra till den forskning som strävar mot att säkra en framtid för alla cancersjuka barn. Detta är förhoppningsvis ett första steg mot en lång rad samarbeten med Barncancerfonden där vi på innovativa sätt, tillsammans med våra resenärer, är med och stödjer forskningen och de drabbade familjerna, säger Per Nasfi.