Foto: Mattias Diesel

MTRX förlänger samarbetet med Mecenat – erbjuder 25% i studentrabatt

Nu förlänger MTRX sitt samarbete med Mecenat, Sveriges största digitala tjänst för studentrabatter, och fortsätter erbjuda 25 procent rabatt på utvalda avgångar. MTRX vill med samarbetet möjliggöra för fler studenter att resa klimatvänligt på sträckan Stockholm – Göteborg.

Studenterna är en resande grupp och att erbjuda studentrabatt på resor har alltid varit en viktigt för MTRX. Rabatten gör det enklare att ta sig till och från studieorten men gör det också möjligt att åka iväg och roa sig till en lägre kostnad. MTRX värnar om landets studenter och vill underlätta det hållbara resandet genom att fortsätta erbjuda studenter med Mecenatkort 25 procent rabatt på utvalda avgångar på sträckan Stockholm – Göteborg. Vid tillfälliga kampanjer erbjuds hela 30 procent rabatt.

–Studentrabatt på resor är en av grundstenarna i konceptet studentrabatter. Tidigare hade vi uppdraget från CSN att leverera studentrabatt på tågresor men sedan länge är det uttalat att det är ”marknaden” som ska leverera den. Det gör vi gärna, och erbjudandet tillsammans med MTRX göra att studenterna kan behålla mer av sina pengar på kontot när de ska ut och resa, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB.

2015 klev MTRX in som ny aktör på den svenska järnvägen. Genom att erbjuda fördelaktiga biljettpriser, fler och punktligare avgångar och utmärkt service har MTRX gjort sig ett namn långt utanför tågbranschen. Genom det fortsatta samarbetet med Mecenat hoppas MTRX nå studenter som ännu inte testat dem samtidigt som rabatten gör att fler har möjligheten att resa med tåg.

–Vi på MTRX är glada över samarbete med Mecenat. Vi vill nå studenterna, som kanske ännu inte fått upp ögonen för oss. På MTRX brinner vi för det hållbara resandet och det känns därför extra viktigt att få hjälpa dem som förbereder sig för sina framtida arbetsliv med lite billigare tågresor under studietiden, säger Madelene Josephson, CCO på MTRX.

Studentrabatten på MTRX får studenterna när de bokar med rabattkod från mecenat.com

MTRX erbjuder sedan 2015 den bästa tågupplevelsen mellan Stockholm och Göteborg. Vi vill ge dig ett tryggt, smart och personligt resande i arbetet eller privat. Därför erbjuder vi resor med högst punktlighet, bra priser och en överlägsen serviceupplevelse. Vi har blivit utsedda till Sveriges bästa tågbolag fem år i rad enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Vi reser med dig

MTRX är en del av MTR Nordic Group som består av dotterbolagen MTR Tunnelbanan, MTR Tech, MTRX, MTR Pendeltågen och det nordiska moderbolaget MTR Nordic, som i sin tur är ett helägt dotterbolag till MTR Corporation Ltd (UK) med säte i London och ingår i den globala MTR-koncernen.