Train 99 presenteras av MTRX, Live Nation, Sony Music och Rockklassiker.

MTRX och Live Nation presenterar årets konserttåg

För tredje året i rad går MTRX ihop med Live Nation för att skapa ett helt unikt eventtåg inför en av sommarens absoluta höjdpunkter. Den här gången tar Train 99 förväntansfulla fans från Göteborg till Stockholm för Bruce Springsteen and The E Street Bands konsert på Friends Arena den 15 juli. Tillsammans med Sony Music och Rockklassiker blir tågresan en upplevelse utöver det vanliga – med underhållning, överraskningar, mat, dryck och mycket mer ombord.

- Det känns fantastiskt att återigen få samarbeta med MTRX! Efter den enorma framgången med våra tidigare eventtåg till Iron Maiden och Metallica-konserterna är vi mer än glada att kunna ge fansen något extra även inför Bruce Springsteen and The E Street Band i sommar. Redan när vi lämnar perrongen startar uppladdningen och vi ser fram emot att göra resan till en minnesvärd upplevelse för alla ombord, säger Adam Holmstrand, Marketing and Partnership Manager Live Nation.

Sommaren 2023 genomförde Bruce Springsteen and The E Street Band tre otroligt hyllade konserter på Ullevi med över 63 000 besökare varje kväll. I höstas kunde Live Nation avslöja att de återvänder redan i sommar för två konserter på Friends Arena i Stockholm den 15 juli och 18 juli.

- Äntligen får vi presentera ett otroligt eventtåg för våra Göteborgsresenärer, efter att ha kört från huvudstaden med våra tidigare rocktåg! För en så lojal och passionerad fanskara vill vi verkligen skapa en alldeles unik upplevelse med underhållning, överraskningar och hög musik i nära 200 km/h. Vi tror och hoppas att vi kan bjuda på den bästa konsertuppladdningen hittills, säger Maria Hofberg, kommersiell chef MTRX.

Biljetter till Train 99 släpps den 13 mars klockan 10:00 via Ticketmaster.se. Boka enbart Train 99 eller tågresa inklusive ståplatsbiljetter till spelningen 15 juli.

Information om Train 99:

Datum: 15 juli 2024

Avresa: kl 10:54 från Göteborg med ankomst i Stockholm 14:11

Åldersgräns: 18+

Antal platser är begränsade

MTRX erbjuder sedan 2015 den bästa tågupplevelsen mellan Stockholm och Göteborg. Vi ger dig ett tryggt, smart och personligt resande i arbetet eller privat genom resor med högst punktlighet, bra priser och en överlägsen serviceupplevelse. Dessutom har vi haft Sveriges nöjdaste tågresenärer sedan 2016, enligt Svenskt Kvalitetsindex.

MTRX är en del av MTR Nordic Group som består av dotterbolagen MTR Tunnelbanan, MTR Mälartåg, MTR Tech, MTR Facility Management och det nordiska moderbolaget MTR Nordic, som i sin tur är ett helägt dotterbolag till MTR Corporation Ltd (UK) med säte i London och ingår i den globala MTR-koncernen.