YEPP möts i Stockholm för kongress

Idag kommer 250 ungdomspolitiker från hela Europa för att delta i Youth of the European Peoples partys årliga kongress i Stockholm. Det är ungdomssektionen till EU-parlamentets EPP grupp som samlas för att diskutera politik och välja ny styrelse. Bland talarna finner man grundaren och statsministern Fredrik Reinfeldt, biståndsministern Gunilla Carlsson och finansmarknadsministern Mats Odell. - Vi är i Stockholm för att det är 10 års jubileum och det var nu statsminister Fredrik Reinfeldt som grundade YEPP. Då är extra kul att just Moderata Ungdomsförbundet tillsammans med Kristdemokratiska Ungdomsförbundet får lov att anordna denna kongress. Det är fantastiskt roligt att träffa många av dem som kommer att styra och ställa i EU-parlamentet om några år, säger Niklas Wykman som är ordförande i Moderata Ungdomsförbundet. Alla förhandlingar och alla tal kommer att hållas i Riksdagens andrakammare. Biståndsministern kommer att tala på torsdagskvällen när utrikesdepartementet bjuder på middag och statsminister Fredrik Reinfeldt kommer att tala på fredag morgon kl. 9.00. Programmet finns bifogat. Pressinbjudan finns under relaterat material. För mer information: Gustaf Stenlund Presskontakt 08-676 81 52 0736-82 81 52 gustaf.stenlund@moderat.se

• Partier, rörelser