Ingrid Jansson

MUM Consulting blir en ännu bättre partner till kunder inom banksektorn

MUM Consulting etablerar sig som en ny stjärna på konsulthimlen och växlar nu upp genom att skapa en professionell styrelse. Först in är Ingrid Jansson, ett välkänt namn inom banksektorn där hon arbetat under hela sitt yrkesverksamma liv. Ingrid var Sveriges första kvinnliga bank-vd, då verksam inom Sparbankerna. Hon arbetade många år inom SEB på ett antal ledande befattningar och sitter nu i styrelsen för Länsförsäkringar Bank.

- Att Ingrid engagerar sig i MUM:s styrelse är ett viktigt steg i företagets utveckling och hjälper oss att vässa våra tjänsteerbjudanden inom banksektorn. Hon kommer att ge oss ytterligare kraft inom ett av våra starkaste områden, säger Ulrika L Oskarsson som är vd och en av grundarna till MUM Consulting.

Ulrika var tidigare vd på prisbelönta Ecru Consulting som blev utsett till en av Sveriges bästa arbetsgivare under hennes ledning. De tankar och drivkrafter som låg till grund för det förädlas nu i en ny miljö och med nya kollegor. Viktiga ledord är hållbarhet, hjärta och jämlikhet, liksom en hög grad av professionalism.

- MUM är ett ungt företag som bygger sin verksamhet på en stark värdegrund. Det var helt avgörande för mitt beslut att gå in i styrelsen, säger Ingrid.

Regioner

MUM Consulting etablerades 2014 och erbjuder tjänster inom Digital, Change, Sustain och Compliance. Konsulterna har alla lång erfarenhet från sina områden, och utgör en brygga mellan affär och IT. Men också mellan strategi och operativt arbete. Och mellan projekt och hållbar förvaltning. MUM är ett litet men växande bolag med höga ambitioner och verkar främst inom bank & finans, försäkring och detaljhandel.

Ulrika L Oskarsson

Presskontakt VD MUM Group AB MUM Group

Vi framtidssäkrar Nordens främsta företag

I MUM har vi samlat erfarna och professionella konsulter som vägleder genom förändringsarbeten, affärsutveckling och designprocesser. MUM föddes ur en önskan att inte vara som alla andra i branschen. Sedan starten 2014 har vår drivkraft varit att bygga en kultur där vi trivs och utvecklas tillsammans, och skapar ett starkt erbjudande till våra kunder. I koncernen MUM Group ingår dotterbolagen Consulting, Digital Technology, Compliance och Experience.

MUM Group AB
Eastmansvägen 19