Elin Namnieks

"Addiction" en ny singel med Elin Namnieks

Elin Namnieks utökar nu låtkatalogen med ännu en stark poplåt. Den 15 februari får vi höra ”Addiction”.

I oktober begav sig Elin till ett låtskrivarcamp i Berlin. Under tre dagar skrev hon flertalet nya låtar tillsammans med olika producenter och låtskrivare som vi kommer få höra under året. Först ut är favoriten Addiction, en mörkare låt som kastar dig in i ett beroende och flirtar med dagens elektroniska sound.

- Att tappa bort sig själv och bli för beroende i en relation är inte ovanligt. Man glömmer bort sina egna prioriteringar och hur allt började. ”Addiction” är en diskussion och brytpunkt mellan två beslut. Säger Elin Namnikes
Responsen av tidigare låtar, så som ”Got No Time” och ”Girl in the Car” var över förväntan och givetvis hoppas Elin på samma mottagande nu.
- Idag finns det så oändligt mycket bra musik att lyssna på vilket gör att man inte kan ta något för givet. Däremot älskar jag låten själv, tror stenhårt på den och är väldigt tacksam till alla dem som tar sig tid att lyssna på ”Addiction”. fortsätter Elin.
Elin kommer i juni spela på showcasefestivalen Midem i Cannes, Frankrike. Under våren väntar flera singelsläpp, spelningar men även en fortsättning på Elins engagemang inom fitness och entreprenörskap.
Elin Namnikes är utvecklad av Talentcoach.

Vid frågor, kontakta

Elin Namnieks

info@elinnamnieks.com

Musichelp

Ett musikföretag redan i framtiden

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister.

Musichelp är enuppskattad föreläsare om musikbranschen och har föreläst på de flesta universitet/högskolor med musikutbildning i Sverige. Även haft föreläsningar på branschmässor som CMJ (NYC, USA), Cutting Edge (New Orleans, USA), Trigger Creative Conference (Borlänge, Sverige), Live at heart (Örebro, Sverige), Futuremusic (Barcelona, Spanien), Rookie (Hultsfred, Sverige), Beatmeet (Umeå, Sverige).

Musichelp jobbar mycket med multinationella varumärken och deras musikstrategier, bland annat var han involverad i musikutbudet under Olympiska spelen i London och placerade in svensk musik. Andra varumärken han jobbat med är Huawei, Cosmopolitan, Coca Cola, Hilton hotell, Viasat, Xbox, Time Warner, Costume National, Tiger jeans, Electronic Arts, Mc Donalds och många fler.

I april 2009 blev Musichelp.se, Musichelp Sweden AB

I 2012 öppnade vi Distrosong en digital distributions sida.

Musichelp tog över Dead frog distribution 2009 och distributionen heter numera Musichelp distribution. Går under beteckningen DFR i distrosammanhang.

Musichelp är sedan september 2009 medlemmar i Mbin.

Musichelp sweden ab
Öbolandsvägen 7