Elin K släpper ny singel och åker till Los Angeles.

Elin K är artist och låtskrivare från Göteborg, släppte nyligen singeln Dragonflies och kommer nu ut med 2a singeln i serien om 3. Paradize har samma drömska, filmiska ljudbild men denna gång handlar det om kärlek.

-Låten kom upp när jag kände mig jävligt trött på min egen deppighet. Jag ville bara skriva nåt positivt, nåt äkta lyckligt. Så det blev en hyllning till kärleken! Säger Elin.

Just nu går det väldigt bra för Elin K:s musik internationellt. I september har hon blivit inbjuden till den prestigefyllda showcasefestivalen Youbloom (21,22,23 septemerb) i Los Angeles dit hon åker med DJ:n Fabian Roos. Innan det har hon vart på en mini turné i Ungern. Utöver det har hon blivit uttagen till två låtskrivarresidens, ett på Visby international centre for composers och ett på Gerleborgsskolan i Bohuslän.

Elin skriver all musik och jobbar med producenten Vanessa Liftig (Wu-Tan Clan, José González and Looptroop Rockers) och låtskrivaren och producenten Robin Lynch (Pink, Backstreet boys and Justin Timberlake).

-Jag gillar att jobba nära mina kollegor, att vara med och bestämma mycket även i produktion, mix och master” säger Elin. Så mycket kan hända i mixen av en sång, så det är viktigt att vara med ända tills slutet.

Paradize släpps den 15.e september på alla plattformar.

Youbloom LA17

Spotify