Elin K släpper singeln Strange Flowers releaseparty 6 Maj

Releaseparty för Elin K:s nya singel Strange Flowers den 6 Maj på Station 16 i Göteborg.

Elin K är en sångerska och låtskrivare från Göteborg som gör nu sin debut som soloartist. Den 28 april släpps nya singeln Strange Flowers.

Alla texter är skrivna av Elin Krän som är personen bakom Elin K. Produktionen är ett samarbete med producenten Vanessa Liftig (som tidigare också arbetat med artister som Wu-Tan Clan, José González och Looptroop Rockers). Mötet blir en egen karismatisk och drömlik atmosfärisk värld som tar inspiration från gospelkörer och fusioner med R & B-beats. Elins röst är unik, har ett djup och själ och fungerar mycket bra med Vanessas exceptionella nyproduktion.Låtarna Elin K skriver är ofta hämtade från personliga erfarenheter och tankar om livet, och den nya singeln Strange Flowers är inget undantag.

- Vi människor är så snabba att döma allt som är annorlunda, medan vi överser så mycket. Säger Elin K.

Strange Flowers kommer också få en remix gjord av Robin Lynch som bland annat skrivit låtar till Pink, Backstreet Boys, Justin Timberlake med flera.

- Elins K’s musik har influenser av Lana Del Ray och Seinabo Sey fast med R&B beats och en helt egen unik röst som biter sig tag i lyssnaren ..Strange Flowers är filmisk och drömsk, nästan som att kliva in i en annan värld, en värld där man vill vara ett tag och lyssna på mera. Säger Robin Lynch.

Elin K började med musik i tidig ålder och blev i unga år en skicklig violinist. Hon har hämtat mycket inspiration utomlands då hon bodde i både Paris och Buenos Aires och har turnerat i Kina med sin musik. Idag är basen Göteborg där hon även driven en feministisk soul klubb.

Under sommaren kommer några framträdande på festivaler och en video kommer släppas till Strange Flowers.

Elin K facebook

Peter Åstedt, Musichelp