​Elinda släpper ny singel och musikvideo

Fredagen den 29:e juni kl 18:00, släpptes den officiella, påkostade videon till Elindas nya singel ”Dance with me”, skriven av Linda Frithiof, Mikael Frithiof alias Red Alternative och Andreas Aleman. Den 22:a juni släpptes låten som är den fjärde singeln från albumet ”Superwoman”. En glad, inkluderande, somrig poplåt med inslag av soul/funk och dofter av både 80- och 90-tal som är tänkt att dra folk upp på dansgolvet.

Nu släpps videon på Elindas YouTube-kanal. Denna första video lyfter Elinda som artist till nästa nivå. Nu får publiken äntligen se hennes karisma och spelglädje som är omöjlig att värja sig ifrån. Se videon här.

”Jag kunde inte sluta le när jag klippte videon. I två dagar satt jag med ett leende på läpparna. Elinda och dansarna bara strålar av värme och glädje.” säger Carl Calle Nyberg som har regisserat videon. Leif Eiransson har filmat på en exklusiv ”RED-kamera” vilket ger en oerhört hög upplösning och kvalitet. Dansarna Rinny Indriana, Josefin Kjellbris, Malin Eliason och Emelie Bedro bjöd på sig själva koreograferade av Ulrika Brännman som även stod för ljusdesign på scenen. Smink och hår: Jessica Davinski. Mikael Frithiof var inspelningsledare. Malin Kernby var assistent och körar även på inspelningen. Ett team som heter duga. På enbart en inspelningsdag lyckades de göra det som normalt tar tre-fem dagar.

”Ett riktigt dreamteam! Jag är så oerhört stolt över vad vi lyckades åstadkomma under så kort tid och med begränsad budget. Men det är lika bra att gå ut hårt från början och göra det på riktigt. Jag vill bjuda min publik på något extra” säger Elinda glatt. Hon har alltid sagt att för henne är publiken moroten. Att få publiken att känna något äkta.

Nu längtar hon bara efter att få släppa resten av albumet och komma ut och turnera.

Mer info: www.elindamusic.com
Kontakt och bokning: info@breakingrecords.se