Hans Thunberg släpper singlarna "Renoflow / Marconimusic"

Hans Thunberg har spelat gitarr och gjort musik med olika grupper och projekt i Stockholmstrakten sedan 1973. Nu släpper han en dubbel A-side singel Renoflow och Marconimusic idag den 12 juni på alla större streaming sajter och nedladdningssidor. I Hans Thunbergs musik rör sig i genrena ambient, new wave, postrock. I soloprojekten har han hållit sig mycket inom gitarr- och klaviaturbaserad instrumentalmusik, ofta med ett mer lågmält tonfall så även i den nya singeln.

Lyssna på de nys singlarna

Spotify

Hans har spelat i flera band i Stockholmsområdet de senaste årtionden. Som lektor i matematik på KTH har han också skrivit artiklar kring användandet av matematik i komponerandet och analyserandet av musik.

Hans Thunberg släppte förra året dubbel singeln Kura / Hjärtat mitt som du hittar här

Spotify

Utöver sina soloprojekt där han de senaste åren släppt musik, har han på senare år även spelat med grupperna Tow Truck Two och Grape, och för närvarande med Obygden och Midnattsdjuret.

För mer information kontakta Hans Thunberg på

Email: hasse.thunberg@gmail.com