​Kerim Arhan återsläpper 3 singlar.

Kerim Arhan återsläpper 3 singlar digital idag 13 januari. Det är “In the Endless Home of Space”, “Nuruosmaniye”, “Poetry in Broken English” som vart borta ett tag från nätet I och med ett byte av distributör och att albumet skulle få ett releasedatum.

Albumet som har samma namn som ena singeln ”Poetry in Broken English” släpps den 10 februari på alla digitala plattformar. Albumet kommer även släppas i fysisk form på CD-skiva.

Skivan skrevs huvudsakligen i Istanbul och på Öland men även delvis i Kerims pappas orientaliska mattaffär på Stortorget i Malmö. Kerim har låtit hela processen ta tid och var intresserad av skapa ett tematiskt album som en motpol till den digitala kulturens utveckling. Det bör nämnas att det under perioder inte varit självklart för Kerim att att återgå till att offentliggöra sin musik.

Nu är tre singlar ute på de digitala kanalerna och ger en inblick av det album som kommer.

Lyssna på singlarna på Spotify här

"In the Endless Home of Space”

“Nuruosmaniye”

“Poetry in Broken English”