Like Swimming till Future Music Forum

Like Swimming är ett av sex internationella band (det ända svenska) som får åka och göra ett showcase på musik konferensen Future Music Forum i Barcelona den 18 september.

-  Fantastiskt kul att de valt ut ett svenskt band i år på FMF. Det är en tuff konkurrans efter platserna. Trots allt här är gräddan av musikindustrin, music supervisors och europeiska festivalbokare samlas för att diskutera framtiden. Säger Ulrika Holmberg VD för Musichelp, Like Swimmings managment.

Like swimming var i förra veckan och promotade sitt nya album ”Structures” i London och spelade då på The Social.  De är aktuella med en ny singel och ny video till låten ”Dance Anyway I please”.  De har redan fått mycket uppmärksamhet internationellt.

Kings of A&R

-  Like Swimming is an artist to watch.

MTV iggy

-  On their debut full-length, Structures, the band supplements intimate letters to lovers (and haters) with plenty of wry gems.

Culture Collide ( före detta Filter Magazine)

Structures is in many ways a serious record, yet it won't leave you sad.

Albumet ”Structures” släpps den 8 oktober i Norden, i resten av världen 8 september.

För mer info kontakta

info@musichelp.se