Svenska soul stjärnskottet Adée till Live at Heart

Svenska soul stjärnskottet Adée spelade på ett knökfullt Kalmar Stadsfest förra veckan. Hon har gjort succé i Kanada och Holland nu kommer hon till Live at Heart i Örebro.

Adée spelar på Fredag den 4 september 13:00 på Våghustorget (Gratis scen). East West Sushi kl 22:00

Efter turnerande i Kanada och Holland släpptes i våras den nya videon och singeln  World on Fire. Videon hade premiär på sajten Scandinavian Soul och fick ett mycket bra mottagande.

’World On Fire’ handlar om att vi behöver lära oss att se och ta till vara på det vi har och att vi måste uppskatta de vi älskar. Den är soulig, mörk och hoppfull.

- Äntligen får jag visa något av det vi jobbat på den sista tiden, säger en taggad Adée.

Under vintern och våren har Adée jobbat med sitt debutalbum och ’World On Fire’ blir den första singeln från albumet som beräknas släppas inom ett år.

Se videon här på Youtube

Lyssna på World On Fire på Spotify här

Läs på Scandianvian Soul

För ytterligare info kontakta;

Peter Åstedt, Musichelp

0733-792937, peter@musichelp.se

Ida ”Adée” Olsson

0733-997322, contact@adeeofficial.se

Malin Moessner (manager), Mamo Music

073-988 57 50, malin@mamomusic.se

Om Adée

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson, är en 26-årig sångerska, rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart förra sommaren med singeln ’Woman’ som officiell låt för den politiska jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum i Malmö där hon bl a uppträdde live på Malmö Arena och TV4 Nyhetsmorgon. Adée har turnérat i USA och Sverige, där hon bl a uppträtt för Sveriges kungafamilj. Adée jobbar nu med sitt debutalbum och har under 2015 medverkat på Canadian Music Week i Toronto och New Skool Rules i Rotterdam.

Hemsida: www.adeeofficial.com

Spotify: https://open.spotify.com/artist/3f4Kp7ZZaQpldJxPOPw1hr