Tale the Rapper släpper debutalbumet Stick 2 the plan 26 april.

Stick 2 the Plan är Tale the Rappers efterlängtade debutalbum släpps den 26 april. där han även står som producent för samtliga spår. Influerat av artister som  Kanye West, G-Eazy, MGK och Logic är det ett dynamiskt album med inslag av rock, hiphop, och lekfull sång med en tydlig genomgående kärna av rap. Från albumet är redan de två singlarna "Millennials" och "Playing with fire" släppta.

Det är en kombination av dansvänliga spår med sång och lekfullhet och känslosamma beats med texter som förmedlar en historia och en känsla. Beatsen varierar i sin stil och vi bjuds på distade gitarrer med feta trummor å ena sidan. De andra sidan är att det bjuds på avslappnade basgångar i en laid-back stil som är lätt att gunga huvudet till.

- Det är det projekt jag är mest stolt över hittills i min karriär. Jag ville visa vem jag är på riktigt genom musiken. Jag vill att lyssnare ska följa med på min resa genom låtarna och känna de känslor jag känner. Glädje, hopplöshet, ilska, frustration, men även lycka och fuck-you mentalitet till kaxiga up-tempo beat.” säger Tale the Rapper.

Tale The Rapper har haft en del internationell framgång sedan han fick en plats på Live at Heart NF i Kanada och gästade på Bara Jonson & Free:s singel ”Hello Newfoundland” som prisades i Kanada och var på framsidan av Cashbox Magazine och stannade på topp platsen på näradiolistan i fem veckor.

Han spelade på Skandinaviens största showcase-festival Live at Heart i Örebro och med det lyckades att bli bokad till New Skool Rules som är världens största showcase-festival för urban music och besöks av de största producenterna inom genren. New Skool Rules sker 17 till 19 maj 2019 i Rotterdam i Holland. Bakom namnet Tale The Rapper finns Robin Svensson som startade sin karriär i förorterna till Stockholm.

för mer info kontakta

• live at heart