​The 405 har premiär på The Magnettes nya video.

Den 26 maj hade The Magnettes premiär på singeln ”So bad” idag har den engelska musik sajten The 405 premiär på deras nya video på ”So Bad”. Låten kommer från The Magnettes debutalbum "Ugly Youth" som släpps den 30 juni.

Se nya videon här på the 405.

Det händer mycket kring The Magnettes just nu de är bland annat klara för världens största musik festival Summerfest i Milwaukee, USA. Festivalen har 50 års jubileum, har nästan en miljon besökare och har sedan 1999 kunnat titulera sig världens största musik festival enligt Guinness Rekordbok. Se separat pressrelease.

Summerfest är en del av The Magnettes USA/Kanada turné i juni där de kommer besöka Los Angeles,San Francisco,Chicago,Edmonton,Milwaukee.

Sanna och Rebecka kommer även medverka på SVT:s program om minoriteter där kan man följa dem under hashtaggen #minsquad där det kommer visas bilder och filmer från bandets uppträdande på Summerfest. Se separat pressrelease.

Sanna Kalla kommer även vara med i de nya avsnitten av BastubalettenSVT som i år kommer ha kvinnliga deltagare. Se mer här.

The Magnettes har även släppt de här turné datumen. Fler datum tillkommer.

15 juni, Usine, Stockholm

19 juni Gibson Showroom, Los Angeles

20 juni SoFar, Los Angeles

21 juni, DNA Lounge, San Fransisco, USA

23 juni, North Country Fair, Kanada

24 juni, Edmonton

26 juni, Chicago

28 juni, Summerfest, Milwaukee, USA

30 juni, Putte I parken, Karlstad

2 juli, Visby

7 juli, Pajala Marknad, Pajala

19 juli, Fem Folk, Stockholm

21 juli, Boden Alive

29 juli, Putte i Parken, Stockholm

2 september, Live at Heart, Örebro

Om The Magnettes

The Magnettes är från Pajala och består avSanna Kalla, Rebecka Digervall och Tomas Bäcklund Thuneström. Bandet har haft stora framgångar utomlands och gjort flera USA turnéer. Showcases i USA, England och Spanien. Bland annat på SXSW, CMJ,The Great Escape,Canadian Music Week. De har gjort Pride spelningar runt om i Sverige under sommaren 2016 och välbesökta framträdanden på Almedalen.

Deras fem singlar ”Young and Wild"Sad Girls Club", ”Hollywood”, ”Bones”och "Killers in a Ghosttown" har hyllats av engelska och amerikanska bloggar som Perez HiltonPopjusticeGigwiseDrunken WerewolfFM.TV,Drowned in Sound och Fourohfive. Dokumentären ”A Pajala State of Mind” om bandet gjord av Hans-Erik Therus har visats flera gånger på SVT. De vart nominerade som årets Norrbottningar av Norrbottenskuriren 2016.

Pressbild The Magnettes

Foto: Frida Bäcklund Thuneström