Stor uppslutning för Musik Mot Cancer

I morgon ser du honom i "Så mycket bättre". På söndag kan du ropa hem hans gitarr på Musik Mot Cancers auktion i Trollhättan.

Sven-Bertil Taube gör just nu succé i TV4:s tittarmagnet "Så mycket bättre". Men han har många fler strängar på sin lyra än så. Till exempel stöttar han Musik Mot Cancer och insamlingen till förmån för cancersjuka barn och ungdomar.

När den ideella föreningen slutför årets kampanj och auktion i Trollhättans Folkets hus på söndag, finns flera föremål med Sven-Bertil Taubes signatur med. Bland annat kan man bjuda på en akustisk gitarr med hans autograf på, samtidigt som man bidrar till insamlingen.

Tillsammans har vi en chans, säger föreningen, och fler många fler artister än Sven-Bertil Taube har slutit upp under detta motto. Vid auktionen ska instrument och annat signerade av bland andra Thåström, Peter LeMarc, Carola, Måns Zelmerlöw, Chick Corea, Status Quo, Europe, Bobby Kimball, Nicolas Dautricourt, Saxon, Hammerfall, Diggiloo-gänget och många, många fler att klubbas ut till lyckliga ägare.

Dagen bjuder också på liveuppträdanden av JTR, Uno Svenningsson, David Urwitz, Paola Mendonca, Funk Connection, The Wife och Emma Varg. Dessutom blir det musikmarknad, barnkaraoke och en hel del annat. Konferencier för dagen är skådespelaren Robert Samuelsson.

För mer info: www.musikmotcancer.se