Gemensamt första spadtag av Fabege, Dramaten, Huddinge kommun, Operan och MVB

Första spadtaget för Dramatens och Operans nya produktionscenter

Med en specialdesignad spade togs ett gemensamt första spadtag för Dramatens och Operans nya produktionscenter i Flemingsberg söder om Stockholms innerstad. Fastigheten på 12 000 kvm är ett samarbete mellan MVB, Fabege och Huddinge kommun och kommer att inrymma ateljeér, dekorverkstäder och repetitionssalar. De nya lokalerna möjliggör för Dramaten och Operan att bevara och utveckla den hantverkstradition som finns inom verksamheten. Projektet har stort miljöfokus och certifieras enligt BREEAM-SE, nivå Very Good. Under 2024 kan teaterns verksamheter flytta in i de nya lokalerna.

Spadtaget togs från vänster i bild av Stefan Dahlbo, vd på Fabege, Maria Groop Russel, vd Dramaten, Love Bergström, ordförande kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott Huddinge kommun, Birgitta Svendén, vd Kungliga Operan och Tobias Lundberg, vd MVB Öst.

Mer om projektet på https://mvbab.se/projekt/idrot...

För mer information kontakta:

Tobias Lundberg
Vd MVB Öst