Från vänster: Andreas Perman, vd MVB Umeå, Jennie Åberg, vd MVB Nord och Daniel Nydahl, projektledare MVB Umeå

Bjurbäcks Bygg i Umeå byter namn och blir MVB

I juni förvärvade MVB det Umeå-baserade byggföretaget Bjurbäcks Bygg. Nu byter byggbolaget namn och blir MVB Umeå.

- Vi ser det som väldigt positivt att få vara en del av MVB-koncernen och det känns därför naturligt och i rätt tid att ta steget fullt ut och tydligt visa vår tillhörighet, säger Andreas Perman, vd för MVB Umeå (f.d. Bjurbäcks Bygg).

MVB har sedan i början av året verksamhet i Skellefteå. I juni i år utökades verksamheten i norra Sverige ytterligare genom 60 procent förvärv i Bjurbäcks Bygg. Nu tar det Umeå-baserade byggbolaget nästa steg och byter namn till MVB.

— Andreas och Daniel har gjort ett fantastiskt arbete med att bygga upp byggverksamheten i Umeå. Med deras lokala kännedom och unika erfarenheter tillsammans med MVB:s styrka som koncern ser vi en stor potential att växa i regionen och bygga mer för fler. Genom namnbytet i Umeå blir vårt erbjudande till marknaden tydligare att vi är ett MVB, säger Jennie Åberg, vd MVB Nord.

MVB Umeå är tillsammans med MVB Skellefteå dotterbolag till MVB Nord, som i sin tur bildar MVB-koncernen med de övriga regionala bolagen MVB Syd i Skåne, MVB Väst i Halland och Västra Götalands län samt MVB Öst i Stockholm. Koncernen har drygt 550 anställda och en omsättning som 2022 uppgick till ca 3 150 miljoner kronor. MVB är en del av familjeägda AB Gullringsbo Egendomar där bland annat även Svenska Hus, Wangeskog Hyrcenter och Anläggningsbolaget ingår.

För frågor och mer information kontakta

Andreas Perman
Vd, MVB Umeå (f.d. Bjurbäcks Bygg)
andreas.perman@mvbab.se