En av fyra huskroppar som ska renoveras. Bild: MVB

MVB renoverar 114 lägenheter i Uddevalla

MVB har fått uppdraget att utföra ROT-renovering av fyra huskroppar i centrala Uddevalla. Projektet omfattar totalt 114 hyresrätter och beställare är HSB Stiftelse Jakobsberg.

I projektet Walkeskroken ska samtliga stammar, kök och badrum totalrenoveras. Utöver detta ska nya FTX-ventilationssystem med tillhörande fläktrum byggas. Renoveringen innebär en ökad standard för samtliga lägenheter i området.

- MVB har lång och gedigen erfarenhet av ROT-renoveringar och medarbetare med bred kompetens inom området. Vi är noga med att visa stor hänsyn till de boende och vara lyhörda inför beställarens önskemål. Därför är vi väldigt glada att vi fått förtroendet att genomföra projektet Walkeskroken för HSB, säger Peter Lundgren arbetschef MVB Väst.

Projektet kommer drivas fram etappvis för att minimera störningar för de boende. Planering och förberedelse är påbörjad och entreprenaden kommer starta inom kort. Projektet är en totalentreprenad som planeras pågå fram till våren 2025.

Peter Lundgren, arbetschef MVB Väst
    Mailadress: peter.lundgren@mvbab.se

MVB bedriver verksamhet inom bygg- och anläggningsentreprenader. Våra ca 500 medarbetare är fördelade i fyra regionala bolag: MVB Syd i Skåne, MVB Väst i Västra Götaland och Halland, MVB Öst i Stockholm inklusive Mälardalen samt MVB Nord i Västerbotten och Norrbotten. MVB:s styrka är lokal närhet till kunden och marknaden, en platt entreprenörsdriven organisation och finansiell styrka genom koncernen.

MVB är en del av familjeägda Gullringsbo Egendomar. Övriga bolag i koncernen är bland annat Svenska Hus, Wangeskog Hyrcenter och Anlab. Mer information om MVB finns på mvbab.se