My Academy återigen utnämnd till Gasell

Läxhjälpsföretaget My Academy är återigen utnämnt till ett av Sveriges snabbast växande bolag av Dagens industri. Bolaget fick utmärkelsen även 2014. My Academy som under flera år varit det största läxhjälpsföretaget i Skandinavien har de senaste tre åren vuxit med 172 %.

- Detta är återigen ett bevis på vilken fantastisk läxhjälp vi levererar. Större delen av våra nya kunder kommer ifrån rekommendationer från befintliga kunder som själva sett resultat. Vår tillväxt blir därigenom ett tydligt bevis på att vår läxhjälp fungerar, säger Filip Johansson, VD på My Academy.

För att få utmärkelsen DI Gasell krävs välskötta finanser och det ska ha skett en fördubbling av omsättningen under de senaste tre åren. Utöver denna utmärkelse fick My Academy nyligen betyget högsta kreditvärdighet, AAA, av Soliditet. För att få det krävs att företaget omsätter minst 2 miljoner, att de varit verksamma i mer än 10 år och har nyckeltal som väsentligt överstiger branschens genomsnitt. Kreditbetyget utfärdades i samband med My Academys 10-årsjubileum och bekräftar ytterligare branschledarskapet.

Den 1 augusti i år togs rutavdraget för läxhjälp bort vilket starkt påverkar branschen. Samtidigt innebär förändringen nya möjligheter. My Academy har utvecklat sitt tjänsteutbud och bland annat gjort det möjligt att dela på en läxhjälpstjänst mellan flera familjer. Därtill har de lanserat digital läxhjälp.

- My Academy befinner sig i ett mycket spännande skede. Vi har vuxit mycket under de senaste åren och fokuserar nu på ytterligare tillväxt genom nya läxhjälpslösningar. Inte minst digital läxhjälp som innebär att vi nu kan hjälpa elever i hela Sverige, säger Filip Johansson.

För att kunna fortsätta utvecklas i snabb takt meddelade My Academy nyligen att de förstärker styrelsen genom entreprenören Hidayet Tercan och det digitala proffset Ulrika Lindwall. Målsättningen är att göra läxhjälpen tillgänglig för fler, både genom geografisk breddning och sänkta ekonomiska trösklar.

• di gasell

My Academy är Skandinaviens ledande läxhjälpsföretag med verksamhet i Sverige och Danmark. Vi erbjuder läxhjälp i hemmet eller digitalt i alla vanliga skolämnen till grundskole- och gymnasieelever. My Academy har tusentals universitetsstuderande studiecoacher i sitt nätverk som alla arbetar enligt vårt pedagogiska arbetssätt, My Academy-metoden.