mySafety Försäkringar i samarbete med CDON

mySafety Försäkringar i samarbete med CDON

mySafety Försäkringar har inlett ett samarbete med CDON där e-handelsföretaget blir först ut som partner att erbjuda sina kunder mySafetys nya självriskreducering för mobiltelefoner. Försäkringen hjälper till när olyckan är framme och ersätter upp till 5 000 kr på betald självrisk vid stöld, skador och förlust.

mySafety är Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, men förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar. I samarbete med CDON får nu e-handelsföretaget kunder möjlighet att teckna mySafetys Självriskreducering Mobil till ett förmånligt pris.

- Vi tittar alltid på hur vi kan bättra på kunderbjudanden och detta partnerskap ligger i linje med att vi ständigt vill hitta effektiva och förbättrande erbjudanden till kunder. Att man blir av mobilen, eller att den går sönder kan hända oss alla. Att vi kan erbjuda en bra lösning tillsammans med mySafety för oförutseddbara händelser ser vi som en bra investering för kunderna, säger David Olhed, CCO på CDON.

mySafetys Självriskreducering Mobil kostar vanligen 39 kr per månad men CDONs kunder får teckna försäkringen för specialpriset 29 kr per månad. Den hjälper hela familjen och kan användas vid stöld, skador eller förlust av alla mobiltelefoner i hushållet upp till 5 000 kr.

- En borttappad, stulen eller trasig mobil händer de flesta, men trots att du har en bra hemförsäkring kan det svida till ordentligt i plånboken när självrisken ska betalas. Det känns därför oerhört roligt att kunna erbjuda alla CDONs kunder extra trygghet i form av vår självriskreducering som är speciellt framtagen för mobiltelefoner, säger Carl Henric Holmberg, Sverigechef mySafety Försäkringar.

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se