mySafety Försäkringar i samarbete med Driva Eget

mySafety Försäkringar i samarbete med Driva Eget

mySafety Försäkringar har inlett ett samarbete med Driva Eget som är en webbtidning för entreprenörer. Det innebär att deras läsare får teckna ett kostnadsfritt ID-skydd för tre personer i företaget.

mySafety är Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, men förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis självriskreducering, näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar. Genom samarbetet med Driva Eget får nu läsarna möjlighet att ID-skydda nyckelpersoner i sitt bolag och på så sätt få hjälp om bedragare kommer åt och försöker utnyttja deras uppgifter.

- Många entreprenörer och småföretagare är extra sårbara för ID-kapningar och vi är därför glada att tillsammans med mySafety kunna erbjuda dem extra trygghet i form av en skyddande försäkring, säger Sebastian Tibbling ansvarig för partners och medlemmar på Driva Eget.

Över hälften av svenska företag (51 procent) med upp till 250 anställda har någon gång utsatts för ett försök till eller drabbats av en ID-kapning*. mySafetys ID-skydd i samarbete med Driva Eget ger hjälp till tre anställda i företaget. De får en egen handläggare, ekonomisk ersättning upp till 200 000 kr i samband med ID-kapningen samt motsvarande skydd för deras barn under 18 år.

- Allt fler bedragare riktar in sig på små och medelstora företag och de som drabbas lider inte bara ekonomiskt utan förlorar även tid och resurser. Därefter är vi stolta över att tillsammans med Driva Eget kunna erbjuda ett ID-skydd som kan hjälpa deras läsare, säger Carl Henric Holmberg, Sverigechef mySafety Försäkringar.

*Baserat på en undersökning som genomfördes av Kantar Sifo på uppdrag av mySafety Försäkringar i februari 2020.

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se