mySafety Försäkringar i samarbete med GF Money

mySafety Försäkringar i samarbete med GF Money

mySafety Försäkringar har inlett ett samarbete med GF Money där finanstjänstbolagets kunder erbjuds ett specialpris på mySafetys ID-skyddsförsäkring.

mySafety är Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, men förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis självriskreducering, näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar. I samarbetet med GF Money som erbjuder finansiella tjänster för både företag och konsumenter, får nu GF Moneys kunder möjligheten att teckna mySafetys ID-skyddsföräkring till ett förmånligt pris.

- GF Money hanterar idag förfrågningar i deras verksamhet när det gäller ID-kapning och guidar oftast de som har blivit utsatta i hur de ska hantera just den unika situationen. Vi tycker därför att det passar oss och våra kunder mycket bra att nu kunna erbjuda en försäkring tillsammans med mySafety som kan hjälpa de som råkar ut för samma sak, säger David Öhlund, operativ chef GF Money

ID-kapningar är ett av Sveriges vanligaste brott och i fjol drabbades cirka 204 000 svenskar. Med mySafetys ID-skyddsförsäkring bevakas individens personuppgifter och kreditupplysningar i såväl det publika nätet som på deep web och darknet. Skulle personlig information befinna sig i fel forum varnas försäkringstagaren samt får rekommendation om åtgärder. ID-skyddsförsäkringen innehåller även personlig assistans och juridisk hjälp samt rättsskydd och ekonomisk ersättning.

- Varje år utsätts över 2 miljoner svenskar för försök till ID-kapningar och över 200 000 drabbas. Det är ett riskfritt brott för utövarna och nätbedrägerierna överlag tycks öka. Därför är vi glada över att kunna erbjuda GF Moneys kunder extra trygghet genom vår ID-skyddsförsäkring, säger Carl Henric Holmberg, Sverigechef mySafety Försäkringar

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se