mySafety ger ekonomisk trygghet till Svensk Fastighetsförmedlings kunder

mySafety ger ekonomisk trygghet till Svensk Fastighetsförmedlings kunder

Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling, erbjuder nu mySafety en utgiftsförsäkring helt gratis i tre månader för alla som köper eller säljer bostad hos mäklarkedjan. Försäkringen ger 4 000 kr i månaden vid arbetslöshet och sjukskrivning.

För de allra flesta som befinner sig på dagens bostadsmarknad finns det ett behov av både trygghet och säkerhet - inte minst i dessa tider. mySafety och Svensk Fastighetsförmedling har därför inlett ett samarbete som innebär att alla som köper eller säljer med Svensk Fastighetsförmedling får en utgiftsförsäkring som vid arbetslöshet och sjukskrivning utbetalar 4 000 kr per månad i upp till ett år.

- En trygg och säker boendesituation är av största vikt för de allra flesta, inte minst i tider av osäkerhet. Vi är därför glada över att kunna ge en extra ekonomisk trygghet till alla de som köper eller säljer boende med Svensk Fastighetsförmedling, säger Carl-Henric Holmberg, Sverigechef mySafety Försäkringar.

I försäkringen ingår hjälp att täcka kostnader för låneräntor och amortering, bredband och el, samt parkeringskostnader eller andra utgifter – skattefritt och utan avdrag. Försäkringen omfattar även nyckelförsäkring – för ersättning av nya nycklar och låsbyte om oturen är framme.

- Vår ambition är att hjälpa våra kunder att inte bara hitta ett bra boende utan även en bra boendesituation. Ekonomisk trygghet är lika viktig som den fysiska tryggheten och detta är ett sätt för oss att tillsammans med mySafety ge våra kunder ett hållbart boendeliv, säger Erik Wikander, vd på Svensk Fastighetsförmedling.

För alla köpare och säljare mellan 18–65 år, som uppgett sitt svenska personnummer till Svensk Fastighetsförmedling, aktiveras försäkringen automatiskt samma dag kunden skriver kontrakt. Försäkringen börjar gälla direkt utan kvalificeringstid.

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom Bedrägeri- och ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen och det digitala livet. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se