Preem väljer mySafety Kundservice för hantering av kortspärr kvällar, nätter och helger

Preem förlänger sitt avtal med mySafety för hantering av kortspärr för Preems företagskunder samt assistans i form av dygnet-runt-öppen Kundservice vid fel på automatstationer kvällar, helger och nätter.

- Preem och mySafety etablerade samarbete redan 2003 för kortspärr av Preems företagskunder. Nu fördjupar vi ytterligare samarbetet med mySafety för att höja kvaliteten för våra kunder. Med hjälp av mySafety Kundservice kan vi erbjuda våra kunder assistans kvällar, nätter och helger både gällande fel på Preem automatstationer samt spärr av Preem Företagskort. Med mySafety Kundservice har vi en etablerad aktör som håller hög standard med dygnet-runt-service vilket är en trygghet för våra kunder, säger Dan Lundman, Preem.

mySafety Kundserviceenhet hanterar ca 40 000 kundkontakter varje månad per mail och telefon. En stor andel ärenden är SpärrService-samtal för mySafetys egna kunder. Med endast ett samtal till mySafety SpärrService kan en person spärra innehållet i en förlorad plånbok, pass, mobil och mobila abonnemang samt få assistans med polisanmälan och beställning av nya kort. mySafety Kundservice levererar även kundservicetjänster åt ett flertal andra företag som, liksom Preem, önskar personlig service för sina kunder kvällar, helger och nätter. Vi arbetar med en helt ny modern Solidus e-care växellösning för samtalshantering och har byggt upp en verksamhet med många års erfarenhet inom kundservice.

- Vi är naturligtvis väldigt glada att Preem väljer att förlänga och fördjupa sitt samarbete med oss på mySafety. Det känns oerhört värdefullt att vår Kundservice har möjlighet att hjälpa våra samarbetspartners med assistans på udda tider och detta är en verksamhet som växer för oss. Vi är en av få kundserviceenheter som har bemanning dygnet runt året runt med placering i centrala Stockholm och vi kan ge konkurrenskraftiga priser på dessa tjänster, säger Gustaf Cronquist, Chef Customer Operations, mySafety.

För ytterligare information kontakta:

Gustaf Cronquist, Chef Customer Operations mySafety, Tel: 08-408 380 00
Thomas Ögren, Presschef Preem AB, Tel: 070-450 10 01

mySafety Group AB arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla. Företaget hjälper över en miljon användare i Sverige att återfinna förlorade nycklar, spärra kort, ID-handlingar och mobiltelefoner. Därtill erbjuds ett stort urval av försäkringar som förenklar och skapar trygghet i samband med allt från cykelstöld till skimming av kreditkort. mySafety Group har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Polen, Ryssland och Ukraina. Etablering i fler länder pågår. I koncernen ingår också SBM Fordonsmärkning som arbetar med trygghet för bilägare. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företagets ägs av svenska Litorina Kapital. Läs gärna mer om företaget på www. mysafety. se