Boka Passivhus Intensivkurs med 15 % rabatt

Boka Passivhus Intensivkurs med 15 % rabatt

FÖRETAGSUTBILDNING. Den 24-25 november är det dags för Passivhus Intensivkurs på Nackademin. Ange koden ”PASSIVHUS15” när du bokar innan den 18 november, så får du 15 % rabatt på kursavgiften.

Passivhus intensivkurs

Att bygga ett passivhus handlar inte enbart om energibesparing. Det handlar även om att få en hög byggnadskvalitet och en god komfort inomhus. Passivhus är byggnader som, tack vare sin höga byggstandard, till största del ”passivt” värms upp via solen, via interna värmevinster och återvunnen värme i ventilationssystemen. Detta ger en värmeenergibesparing med upp till 75 % jämfört med byggnader som uppfyller de nya BBR-kraven. Kursen är även förberedande för dig som vill vidareutbilda dig till ”Internationellt certifierad passivhusexpert”.

Om Kursen

Vår partner i denna kurs är Intressegrupp Passivhus (IGPH). Kursen leds av Simone Kreutzer, IGPH Simone Kreutzer är en av landets passivhuspionjärer och har spelat en avgörande roll vid etableringen av den internationella passivhusstandarden i Sverige. Hon är initiativtagare till IG Passivhus Sverige och har en rad certifierade passivhusbyggnationer i Sverige på meritlistan. Simone har utbildat fler än 100 passivhusexperter i Sverige och håller seminarier och föreläsningar för både konsulter, byggare och studenter. Hon är utbildad civilingenjör och arkitekt och jobbar sedan 13 år tillbaka med energieffektivisering och passivhus.

Intensivkursen Passivhus ger en allmän och bred baskunskap i byggnation av energieffektiva byggnader, från byggfysik till värmeteknik. Efter genomgången utbildning är målet att kursdeltagaren ska ha god kunskap om vad ett passivhus egentligen innebär, från första skiss till färdigt hus. Vi lägger även mycket fokus på kvalitetssäkring.

Läs mer om kursen och boka din plats här!