"The Ketchup Below"har tilldelats det prestigefyllda guldet i WorldStar Student Awards 2024, i kategorin Packaging that saves food

Nackademins innovativa Ketchupförpackning "The Ketchup Below" tar hem guld i WorldStar Student Awards 2024

Nackademin, en ledande utbildningsaktör inom innovativa lösningar, är stolta över att meddela att deras studenters ketchupförpackning "The Ketchup Below" har tilldelats det prestigefyllda guldet i WorldStar Student Awards 2024, i kategorin Packaging that saves food . Bland 253 bidrag från studenter världen över har Nackademins studenter lyckats skapa en förpackning som inte bara är visuellt tilltalande utan också miljövänlig och nytänkande.

WorldStar Student Awards är en internationell tävling som hyllar framstående prestationer inom förpackningsdesign, och Nackademin har utmärkt sig bland studenter över hela världen med sin innovativa och miljövänliga ketchupförpackning. “The Ketchup Bellow” är skapad av Nackademins förpackningsdesignstudenter Kristoffer Axelsson, Matilda Färlin, Anton Tibb och Oscar Jemail.

“ Det här projektet har varit både utmanande och betydelsefullt, särskilt med tanke på den höga mängden slösad mat vi ser idag. Därför är det extra glädjande att bli erkänd i en sådan stor tävling. Vi vill passa på att tacka Nackademin och våra kompetenta utbildare för allt stöd vi fått under hela processen ” säger Kristoffer Axelsson student Förpackningsutvecklare-/design Nackademin

"The Ketchup Below" imponerade juryn med sin unika design, kombinerat med estetik och funktionalitet samt en integrerad hållbarhetsaspekt för att möta dagens krav på miljömedveten förpackningsdesign.

" Nackademins framgång i WorldStar Student Awards 2024 är en bekräftelse på våra studenters talang och engagemang för innovativ design, där även tidigare prisvinster och framgångsrika idéer gått i produktion. Tillsammans med branschexperter som bland andra Rusta och Stora Enso är vi stolta över att kunna skapa en arbetsnära utbildning, som ger studenterna möjlighet att förverkliga sina idéer" säger Ulrika Hargö, COO på Nackademin

"The Ketchup Below" har inte bara fått uppmärksamhet för sin unika design utan har också blivit erkänd för sitt hållbara materialval och minimerade miljöpåverkan. Detta pris stärker Nackademins position som en föregångare inom utbildning och innovation.

“ Nackademin strävar alltid efter att ge våra studenter en utbildning som är relevant och anpassad till arbetsmarknadens krav. Denna utmärkelse är ett erkännande av vår metod för att kombinera teori och praktik, vilket ger våra studenter de färdigheter de behöver för att lyckas i sina framtida karriärer ” avslutar Ulrika Hargö, COO på Nackademin

För mer information om Nackademins designprogram inom kommunikation och Virtual Reality besök:

UX-designer: https://nackademin.se/utbildni...

VR-utvecklare: https://nackademin.se/utbildni...