Nail Democracy satsar på supernöjda kunder genom kundbemötande i världsklass

Nagelsalongskedjan Nail Democracy, som planerar att öppna 100 salonger i Sverige, har nu funnits på marknaden i ett helt år. Kedjan jobbar med ledorden schyssthet, kreativitet och mod, vilket manifesteras bland annat genom kollektivavtal för alla medarbetare och kreativa, lekfulla salongsmiljöer.

Kundernas krav ändrar alltmer arenan inom tjänster och retail. E-handeln satsar mer än någonsin på kundresan och upplevelsebaserade besök och köp, men virtuellt. Konsumenter vill i allt högre utsträckning bli personligt bemötta, vilket även Nail Democracy tar fäste på. Kedjan tar därför stöd av Susanne Einhorn, United Sales, som har jobbat med dessa frågor i 30 år och med kunder som bl a IKEA, Rituals och Interflora i att utveckla det personliga och direkta, fysiska mötet med kunden.

”Vi vill bli ännu vassare på att leverera ett riktigt, riktigt bra kundbemötande till varje kund på våra salonger. Vi säljer till stor del en upplevelse och vi vill ge vår personal chansen att utvecklas ytterligare inom det området”, säger Silvia Adlesic Holmgren, VD och medgrundare av nagelkedjan.

Susanne Einhorn erbjuder väl beprövade modeller som är anpassade för både kunden och dess specifika verksamhet, och valet av support var därför enkelt för Nail Democracy.

”Vi tror att ett härligt kundbemötande är ett viktigt konkurrensmedel som kommer att bidra till vår fortsatta framgång och efterfrågan på våra tjänster. Susanne kommer att kunna locka fram yrkespassionen och stoltheten hos vår personal än mer vilket kommer att smitta av sig på våra kunder”, fortsätter Silvia Adlesic Holmgren.

Samarbetet mellan United Sales och Nail Democracy inleds under maj månad.

• expansion
  • schysstavillkor
  • startup
  • kundupplevelse
  • retail
  • tjänsteretail

Om Nail Democracy

Nail Democracy är en kedja av nagelsalonger som inte liknar något annat inom branschen. De främsta drivkrafterna är schyssthet, kreativitet och mod. Schyssta arbetsvillkor, medvetna produkt- och materialval och hög kreativ nivå i både hantverk och salongsmiljöer är nyckelfaktorer för kedjan som ska utmana den växande nagelbranschen. Kedjan grundades i Stockholm 2020 av Silvia Adlesic Holmgren, Joakim Nilsson och Frida Selkirk.

För mer information, kontakta VD Silvia Adlesic Holmgren på silvia@naildemocracy.com