Pressmeddelande -

Cindy Andersson – Bland de första i Sverige att inneha Mästarbrev som nagelterapeut

Nagelkedjan Nail Democracy har med sina 6 salonger visat prov på hög standard, expertis och kunskap inom branschen. Lagom till att salongen på Drottninggatan fyller 1 år får teamet förstärkning av Cindy Andersson, en av Sveriges främsta inom yrket. Cindy har bred erfarenhet i branschen som verksam nagelterapeut och har både utbildat och suttit i jury i ett flertal sammanhang, nu senast i Nordic Nail Open 2023. Sedan Cindy gick på föräldraledighet 2022 är hon nu tillbaka - Ett Mästarbrev rikare.

“Det känns fantastiskt att få vara tillbaka hos Nail Democracy igen! Drottninggatan 82 blir min fasta plats, och jag välkomnar både stammisar från förr och nya nagelentusiaster!" - Säger Cindy Andersson

Gesällbrev - Nytt för nagelterapeuter

Att inneha Gesällbrev (och Mästarbrev) är vanligt inom vissa yrken, så som frisör och hantverkare. Ett Gesällbrev visar att man är mycket väl insatt i branschen och yrket. Nästa nivå: Mästarbrev är det högsta beviset på yrkesskicklighet och garanterar förutom ett stort yrkeskunnande och erfarenhet, även pålitlighet som hantverksföretagare. Gesällbrev har inte varit en möjlighet för nagelterapeuter förrän 2020 då SHR, Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation fick uppdraget att tillsätta en arbetsgrupp för genomförande. Bevisen utfärdas av Sveriges Hantverksråd och kräver minst 2000 timmar totalt i yrket inklusive utbildning.

“Att vara bland de första nagelterapeuterna i Sverige med Gesällbrev och Mästarbrev är så häftigt! Jag hoppas fler inom vår bransch tar tillfället att visa upp sin kompetens och därmed få en utmärkelse som bekräftar ens skicklighet. Det höjer förtroendet för vårt yrke." - Avslutar Cindy Andersson

Cindy tar emot sitt fysiska Mästarbrev i stadshuset under den årliga utdelningen i november.