Pressmeddelande -

Knappt ett år gamla korade "Best retail concept finalist" - Nail Democracy på frammarsch

Nagelsalongskedjan Nail Democracy, som planerar att öppna 100 salonger i Sverige, blev finalist i NSCS Awards kategori "bästa och mest spännande retail koncept". Kedjan har funnits på marknaden i snart ett år och jobbar med ledorden schyssthet, kreativitet och mod, vilket manifesteras bland annat genom kollektivavtal för alla medarbetare och kreativa, lekfulla salongsmiljöer.

Trots pandemi och utmaningar som nyetablering innebär, kan vi konstatera att Nail Democracy håller fast vid sin ambition att utmana och konsolidera nagelbranschen. Med bibehållen ambition och intresse att driva frågor som företagandets ansvar att skapa en bättre värld genom schyssthet, service och ansvarstagande, öpnnade Nail Democracy under 2021 fem studios i Stockholm.

”Drivet, modet och övertygelsen om att vi är med och bidrar till en mer spännande marknad inom tjänster och retail är det som får oss att köra, trots att vi öppnade våra första fem studios mitt i brinnande pandemi”, säger Silvia Adlesic Holmgren, VD och en av grundarna till Nail Democracy.

Nu fortsätter arbetet med att vara en utmanare på marknaden, där ljuset, färgen och dialogen ska få genomsyra upplevelsen av ett besök. Det är något som Nail Democracy tar på fullaste allvar, när så mycket annat i världen har en mer destruktiv ton. Det är också grunden till nomineringen av årets bästa retail koncept i NCSC (Nordic Council of Shopping Centres) Awards, där Nail Democracy gick till final på retailgalan som hölls den 7 april i Stockholm.

"Vi tog oss inte hela vägen fram till vinnarplatsen, men vi är enormt stolta över att redan seglat upp som ett varumärke att räkna med", fortsätter Silvia Adlesic Holmgren. "Vi fortsätter på inslagen väg att fokusera och leverera grym service och upplevelser varje dag, både internt och externt, på varje enhet och genom varje anställd"

Att jobba med bra villkor, hållbara produktval och en positiv upplevelse vid såväl fysiska som digitala besök, ser bolaget som vägen till fortsatt utveckling. Målet är att ha ett tresiffrigt antal studios inom några år, och fler nyheter stundar avseende kommande nyetableringar.

• retail
  • koncept
  • tjänsteretail
  • upplevelser
  • fastigheter
  • tjänster
  • expansion
  • fältöversten
  • amffastigheter

Om Nail Democracy

Nail Democracy är en kedja av nagelsalonger som inte liknar något annat inom branschen. De främsta

drivkrafterna är schyssthet, kreativitet och mod. Schyssta arbetsvillkor, medvetna produkt- och materialval

och hög kreativ nivå i både hantverk och salongsmiljöer är nyckelfaktorer för kedjan som ska utmana den

växande nagelbranschen. Nail Democracy gör det vanliga ovanligt bra. Kedjan grundades i Stockholm 2020

av Silvia Adlesic Holmgren, Joakim Nilsson och Frida Selkirk.

För mer information, kontakta VD Silvia Adlesic Holmgren på silvia@naildemocracy.com