Nail Democracy och Petra Tungårdens Adoore i exklusivt samarbete

Nagelstartup-bolaget Nail Democracy har funnits på marknaden i snart ett år. Kedjan som drivs av ledorden schyssthet, kreativitet och mod, genomför under våren ett exklusivt samarbete med en av Sveriges tyngsta influencers, Petra Tungården, som också är grundare samt ägare av modemärket Adoore.

I samband med att Adoore släppte sin fjärde sommarkollektion slog de upp portarna till pop-upen i MOOD Stockholm. Butiken genomsyras av en lättsam atmosfär och interiören går i linje med den färgsprakande sommarkollektion. Något som de bägge varumärken har gemensamt när det kommer till de fysiska, lekfulla miljöerna. I Adoores pop-up sätter också Nail Democracy upp en pop-up i pop-upen under tre tillfällen.

”-Jag är så glad över Adoores samarbete med Nail Democracy. Vårt mål med att öppna en pop-up i Mood i Stockholm var att skapa en oas för kunder där man vill hänga och ett erbjudande som inte bara innebär att sälja kläder, utan ett community och ökat mervärde”, säger Petra Tungården, grundare och ägare av Adoore. ”Att Nail Democracys egna Frida Selkirk gjort nageldesigns utifrån våra prints på klänningarna är en konst i sig.”

För Nail Democracy och Frida Selkirk, en av grundarna av och Creative Director för kedjan, är det lika självklart att nageln är en accessoar i sig, liksom handväskan eller örhängena är det. ”Alla kan ha nageln som en accessoar eller smycke, den är inte beroende av kön, storlek, passform, längd eller annat utan är den mest demokratiska accessoaren av alla!”, menar Frida, varför det var givet att göra det här samarbetet med Adoore, också för att lyfta upp mer konkret hur naglarna alltmer kan och bör ses som en del av en look.

Petra fortsätter; ”Det är fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder i butiken nagelbehandlingar som är anpassade till vår kollektion, vilket har visat sig vara en riktig succé. Vid första tillfället tog de bokningsbara tiderna slut på bara några minuter!” .Frida och Petra är rörande överens om att mer schyssta naglar till schyssta förhållanden behövs och duon tittar redan nu på fler samarbeten framöver.

Nail Democracys pop-up i pop-upen sker tre gånger under våren; 27 april, 11 maj, samt 1 juni.

• Mode

• fastigheter
  • mode
  • amffastigheter
  • fashion
  • naglar
  • naildemocracy

Om Nail Democracy

Nail Democracy är en kedja av nagelsalonger som inte liknar något annat inom branschen. De främsta drivkrafterna är schyssthet, kreativitet och mod. Schyssta arbetsvillkor, medvetna produkt- och materialval och hög kreativ nivå i både hantverk och salongsmiljöer är nyckelfaktorer för kedjan som ska utmana den växande nagelbranschen.  Kedjan grundades i Stockholm 2020 av Silvia Adlesic Holmgren, Joakim Nilsson och Frida Selkirk.

För mer information, kontakta VD Silvia Adlesic Holmgren på silvia@naildemocracy.com