Veckans stjärnbarnvakt hos Nannynu! - Moesha från Sollentuna

Moesha är 18 år och bor i Sollentuna, Stockholm. Hon har arbetat hos Nannynu! sedan juni 2016. Idag jobbar Moesha åt två familjer i Sollentuna. Hon studerar nu sitt sista år på gymnasiet. På sin fritid tränar hon gärna och träffar vänner. Vi på Nannynu! tycker att Moesha gör ett toppenjobb som barnvakt och vill därför lyfta fram henne som veckans stjärnbarnvakt. Läs intervjun med Moesha nedan.

“Moesha är verkligen omtyckt av barnen. Hon är tjejen som hoppar med dom i studsmattan en timme, går till parken och hittar på lekar. Regniga dagar målas det naglar, blåser bubblor i badkaret eller ritas” /Moeshas barnvaktsfamilj

Varför tycker du det är så roligt att vara barnvakt?

För att jag tycker om barn, de gör mig glad. Om man har en dålig dag och träffar barnen blir man direkt på toppenhumör. Jag har alltid haft ett intresse för barn, sen jag var liten. Det är kul att få se barnen utvecklas. Det är även alltid kul att göra barnen glada genom att få passa de.

Vad tycker du om att jobba för Nannynu?

Jag tycker att det är kul att jobba på Nannynu eftersom det är ett seriöst företag, de ser alltid till att jag och familjen har det bra. Min kontaktperson kan jag alltid vända mig till om jag skulle behöva stöd. Man får en säker relation med familjerna man jobbar hos.

Vad tycker barnen du passar om att göra?

Barnen jag passar älskar att pyssla, bada, sjunga & dansa, bygga lego, hoppa studsmatta, spela sällskapsspel, bygga kojor, ta barnen ut på en cykeltur och leka i parken tycker barnen är jättekul.

Umgås med barnen som ni vore bästa kompisar, men det är ändå viktigt som barnvakt att ta mycket ansvar. Ha kul med barnen så blir det roligt både för dig och för barnen. Lyssna alltid på barnen vad de har att säga, de kan annars känna sig oviktiga.

Hur hörde du talas om Nannynu?

Jag hörde talas om Nannynu då många av mina kompisar jobbade inom de företaget, då kände jag att det var något som skulle passa mig.

Nedan berättar veckans stjärnbarnvakt Moesha om hur en vanlig arbetsdag kan se ut:

Det börjar med att jag kommer till förskolan och hämtar barnen. Sedan går vi hem och äter lite mellanmål. Sedan brukar jag fråga om de vill göra något speciellt den dagen. Vi leker fram tills middagen, och efter middagen leker vi en liten stund till. Sen ser jag till att duscha/bada de om det behövs. Borstar tänderna och läser sagor tills de somnat. När föräldrarna väl kommit hem berättar jag hur dagen varit samt vad vi gjort. Och där avslutas passet.