Veckans stjärnbarnvakt - Malin från Danderyd

Malin har arbetat för Nannynu! sedan maj 2014 i en familj med två barn. Familjen beskriver Malin som en kreativ barnvakt, hon är inte rädd för att ta med barnen på lekplatsen, cykla eller göra det barnen önskar. Hon lagar mat och tar egna initiativ  vilket familjen tycker är fantastiskt skönt. Vi kan inte annat än instämma i att Malin är en toppenbarnvakt som är trygg, positiv och ansvarsfull!

Malin är 18 år gammal, bor i Danderyd och jobbar hos en av våra familjer i Täby. Vid sidan av Nannynu studerar hon och har nyligen börjat sista året på Viktor Rydbegs gymnasium i Djursholm där hon läser det naturvetenskapliga programmet.

Det är otroligt varierande, utmanande och mysigt. Barnen har så mycket energi att det smittar av sig! Det är också kul att leka med barnen, att se dem ha roligt samtidigt som jag själv uppskattar det minst lika mycket.

Det är så välorganiserat och man känner ett enormt stöd både från Nannynu och familjen. Kommunikationen med Elina (min kontaktperson på företaget) har fungerat jättebra och är det något man undrar så är det bara att höra av sig. Första intrycket jag fick när jag kom in på kontoret var ”ååå, vad mysigt det är här!”. Alla var så trevliga, jag kände mig genast varmt välkommen. Sedan dess har min positiva uppfattning om Nannynu bara förstärkts.

Vilka guldkorn finns i området där du passar barnen?
Det finns en park i närheten av dagis med klätterställning, gungor och kort sagt allt som behövs för en riktigt bra lekstund. Många av barnens kompisar leker också där. Familjen bor även nära en skog där man kan bygga kojor, plocka blåbär och hallon och ”gå på upptäcktsfärd”.

Vilka faror finns det i området där du passar barn?
Det finns en stor bilväg som vi måste korsa på vägen hem från dagis. Om flickorna inte sitter i vagnen ser jag alltid till att de håller i vagnen när vi går över. Nästan hela vägen hem från dagis är små villovägar, utan trottoarer. Då måste man vara försiktig och gå nära väggrenen när det kommer bilar. Flickorna är så duktiga att jag bara behöver säga till för att de genast ska stanna vid sidan av vägen.

Var kreativ och flexibel. Låt vädret samt barnens humör och önskemål inspirera dig till att hitta på nya, roliga saker att göra. På så sätt blir det aldrig tråkigt, varken för barnen eller för dig!

• Arbetsmarknadsfrågor

• extrajobb