Stort ökat antal ansökningar för att bli barnvakt

Fler vill jobba som barnvakt på Nannynu! jämfört med tidigare år. På ett år har Nannynu! sett en ökning i ansökningar med 244 procent. Den positiva trenden är en indikator på att det finns ett intresse för att jobba inom hushållsnära tjänster, främst bland unga.

Nannynu! tar emot fler jobbansökningar från aspirerande barnvakter än tidigare år, trots det osäkra läget för RUT-avdraget och de höjda arbetsgivaravgifterna för unga. En ökning av ansökningar är en förutsättning för att kunna bemöta den ökade efterfrågan på barnvakter från kunder där vi är verksamma.

Nannynu! tycker att ökat intresse från både barnvakter och kunder är jätteroligt och vi hoppas att detta tas i beaktan vid fortsatta förhandlingar om RUT-avdragets framtid. Mellan januari och oktober 2015 har vi sett en ökning på 244 procent, jämfört med motsvarande period år 2014. Den största andelen sökande till tjänsten som barnvakt kommer från gymnasiestuderande ungdomar.