Nattaro Safe förekommer vägglössen

Ja, de tog oss på sängen igen.

Men tack och lov att man ändå kan få Nattaro.

Vägglössen är tillbaka. Och det första man tänker på är att stoppa farsorten med gift eller våld. Men Nattaro Labs är inget ”ramboföretag” och Nattaro Safe är fri från gift. Nattaro Labs består av forskare och tänkare. Tänkare även i den bemärkelsen att skrämselpropaganda inte fungerar.

Ja, vi kanske är lite smartare än våra konkurrenter. Kanske har fler högskolepoäng och har förkovrat oss i fler rapporter och suttit uppe fler nätter i labbet än på krogen. Men vi är också människor av kött och blod, som tycker att sängen är den mest privata sfären i våra liv. Människor som tycker att det som sker i sänghalmen, ska vara på våra egna villkor.

Vi vet hur svårt det är att prata om dessa saker, så vi gör det med en gnutta humor. Likt de stora tänkarna från Oxford, Cambridge och de lärde i Lund.

Nattaro Labs web shop har nu gått live. Efter flera års forskning- och utveckling i det egna laboratoriet i Lund finns nu den patenterade produkten Nattaro Safe tillgänglig på marknaden för en bredare publik. Förekom vägglössen!

• Kemikalieindustri

• härbärge
  • vandrarhem
  • hotell
  • nattro
  • sova
  • säng
  • bed and breakfast
  • asylboende
  • migrationsverket
  • besöksnäring
  • vägglöss
  • skadedjursbekämpning
  • nattaro safe
  • nattaro labs
  • medicon village
  • lunds universitet
  • lund life science incubator
  • feromoner
  • cimex lectularius
  • bioteknik

• Skåne

Nattaro Labs är ett bioteknikföretag verksamt vid Medicon Village i Lund samt medlem av Lund Life Science Incubator. Vår affärsidé bygger på unik forskning om vägglöss hos feromongruppen vid Lunds Universitet. I nära samarbete med svenska skadesjurssaneringsföretag och drabbade kunder, utvecklar, marknadsför och säljer företaget egenutvecklade produkter och system för en effektiv, miljövänlig och giftfri bekämpning av vägglöss. Nattaro Labs ägs av grundarna, Innovationsbron och privata investerare.

Christine Dahlman Jacobsen

Presskontakt vice VD Marknad och Försäljning 0705-922966