Pressmeddelande -

Var noga med vilka eteriska oljor du väljer! God terapeutisk effekt kräver kvalitet!

Det finns idag i marknaden ett ökande antal produkter som påstår sig vara eller innehålla ekologiska eteriska oljor. De varierar i pris och kvalitet och finns i hudvård, kosmetika, aromaterapi och i en del andra produkter.

Men många av dessa använder sig inte av 100% rena eteriska oljor, utan av doftande syntetiska kemiska ämnen för att späda ut eller ersätta dyrare extrakt av oljor.

Det finns idag inga aktuella standard krav för hur en eterisk olja av terapeutisk kvalitet ska beskrivas, men CPTG Certified Pure Therapeutic Grade är doTERRA´s varumärke för egna högt ställda krav och villkor för inköp, testning och tillverkning av 100% rena aromatiska botaniska extrakt, detta med stöd och hjälp av oberoende avancerade testlaboratorier.

CPTG representerar doTERRA´s garanti för 100% rena eteriska oljor och att de uppfyller de höga kraven på både renhet, rätt material sammansättning och korrekt produkt märkning.

CPTG Certified Pure Therapeutisk Grade

doTERRA CPTG Certified Pure Therapeutic Grade eteriska oljor är rena, naturliga, aromatiska föreningar som noga utvinns ur växter. De innehåller inte fyllnadsmedel eller artificiella ingredienser som skulle försvaga deras aktiva egenskaper och är fria från föroreningar såsom bekämpningsmedel eller andra kemiska tillsatser.

De eteriska oljorna är helt fria från föroreningar vilket garanterar att de aktiva välgörande ingredienserna ligger på rätt nivå för att garantera effektivitet och säkerhet. Det finns många oljor på marknaden som gör anspråk på att hålla terapeutisk klass (och vissa kan ha det), men få utsätts för så rigorösa tester som standard, för att kontrollera kemisk sammansättning som just hos doTERRA. Deras eteriska oljor är tvärtestade med hjälp av masspektrometri och gaskromatografi för att säkerställa både styrka och renhet hos extraktet enskilt eller hos de blandningar som görs av flera extrakt.

doTERRA samarbetar i ett globalt nätverk av ledande eteriska oljeframställare och odlare för att välja växter av rätt art, som odlas i den idealiska miljön och noggrant skördas vid rätt tidpunkt. De aromatiska föreningar som växterna ger extraheras av erfarna destillatörer och utsätts för kemisk analys för att säkerställa renhet och sammansättning. doTERRA CPTG eteriska oljor representerar de säkraste och mest välgörande oljorna som finns i världen idag.

Lika stränga krav ställs på säkerhet och effektivitet på alla doTERRA Essential Wellnes produkter. under ledning av deras avdelning Scientific Advisory Board. doTERRA använder sig bara av de bästa samarbets partners för utveckling och tillverkning som upprätthåller GMP-standard av mycket god klass, för överlägsen innovation och kvalitet.

Besök vår externa webshop och läs mer och gör dina inköp av dessa kvalitets produkter http://doterrasweden.se

Eller vår hemsida http://resonans.org/

Intresserad av att bli återförsäljare / konsulent eller WELLNESS ADVOCATE som vi säger? Skriv några rader om dig själv till info@resonans.org - så hörs vi för vidare samtal.

• Företagande

Naturliga kosttillskott, vitaminer och mineraler av högsta kvalitet! Homeopatiska naturläkemedel för människa och djur! Böcker och litteratur om hälsa och välmående! E-kurser på distans!

Webshop NATURLIGT - friskvård med naturens under

Webshop NATURDOKTORN - köp direkt och betala säkert online