Normbrytarna Dismissed tävlar i melodifestivalen

Normbrytarna Dismissed tävlar i melodifestivalen

Rockbandet Dismissed började repa på NBV Västs musikhus Skriket 2013, och bandmedlemmarna Freddie och Johan gick cirkelledarutbildningen för musik året därpå. Bandet var dessutom med på en turné som NBV arrangerade i Bosnien 2014, så att det finns en stark koppling till NBV och folkbildning hos Dismissed är det ingen fråga om.

Den 11:e februari är det dags för bandet att ställa upp i Melodifestivalen där de tävlar med sin låt ”Hearts Align”, där de kommer visa upp sig både som rockband och dansare. Dismissed är främst ett rockband, och därför blir det extra effektivt när gruppen inleder sitt debutnummer i Melodifestivalen med en koreografi. De inleder långt bak på scenen för att sedan ta sig längst ut på spetsscenen. Därefter visar de bland annat upp en nära och sensuell dans tillsammans innan de till slut plockar upp sina instrument – och blir ett klassiskt rockband.

Rösta på Dismissed och folkbildningen i Melodifestivalen på lördag!