Anders Bagge besöker Kalmar för att träffa musiker och artister på Volt Studios

Anders Bagge träffar musiker och artister i Kalmar

Den 7 december gästar musikproducenten, låtskrivaren och artisten Anders Bagge Volt Studios i Kalmar, en musikstudio som Studieförbundet NBV driver sedan 10 år tillbaka. Anders Bagge kommer att berätta om sin karriär och musiker och artister från Volt Studios kommer att få möjlighet att spela sin musik för att få tips och feedback.

Anders Bagge har en lång karriär bakom sig som musikproducent, låtskrivare och artist. Under många år var han en av jurydeltagarna i Idol och under 2022 deltog han i Melodifestivalen med låten “Bigger Than The Universe” och slutade på en andra plats i tävlingen.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få komma till Kalmar och träffa människor som, precis som jag, brinner för musiken och prata om musikskapande säger Anders Bagge.

Volt Studios drivs av Studieförbundet NBV. I sju musikstudios finns möjlighet att skapa och spela in musik, repa som band samt umgås och nätverka med andra musikskapare.

– Vi strävar efter att ge möjligheter att genom musikskapande få en meningsfull fritid och en mötesplats fri från droger, alkohol och destruktivitet. Anders Bagge kan, med sina erfarenheter inspirera våra musiker och artister, säger Tobias Jonsson, verksamhetsutvecklare för NBV Sydost.

Musiker och artister i alla åldrar som vill besöka Volt Studios kan kontakta Tobias Jonsson på mejl:tobias.jonsson@nbv.se eller telefon 0709-153282.

Praktisk information:
Datum och tid: 7 december kl. 18.00 - 20.00 (Tid för intervju med Anders Bagge från 17.30.)
Adress: Volt Studios, Trädgårdsgatan 12, Kalmar

NBV är Sveriges äldsta studieförbund och bildades 1894. NBV är ett partipolitiskt obundet och religiöst neutralt studieförbund. Vi bedriver folkbildnings­verksamhet över hela Sverige med ett extra fokus på frågor som handlar om nykterhet, demokrati och föreningsliv.

Vår verksamhet bidrar till att människor fritt och frivilligt deltar i folkbildningsverksamhet som i sin tur stärker och utvecklar demokratin, och bidrar till det livslånga lärandet.

Vårt uppdrag kommer från våra medlemsorganisationer och verksamheten möjliggörs genom tusentals ideella cirkelledare med stöd från stat, kommun och landsting.