Falun: Kommunikativ dialog blir konst på Gamla Elverket

Falun: Kommunikativ dialog blir konst på Gamla Elverket

Torsdagen den 23 maj öppnar Galleri NBV på Gamla Elverket i Falun, som är en utställning för studiecirkeln kommunikativ dialog via bildskapande. Galleri NBV ger möjlighet för alla kreativa människor i studiecirklarna att få visa upp sina verk för allmänheten.

I Dalarna är det få platser där kreativa ges möjlighet att ställa ut men genom galleriet finns nu möjlighet även för de som kanske inte vill titulera sig konstnär att visa upp sin kreativitet.

– Vi vill genom detta ge fler människor en meningsfull fritid och en mötesplats full av nyskapande och mångfald, säger Wictoria Dahl, verksamhetsutvecklare för NBV.

Galleri NBV drivs av Studieförbundet NBV och IOGT-NTO i aktivitets- och kulturhuset, Gamla Elverket i Falun.

Varmt välkomna!

Praktisk information:
Galleri NBV öppnar 23 maj med Vernissage kl. 11.00–16.00 med medverkande ur studiecirkeln Kommunikativ dialog via bildskapande.
Galleri NBV håller på vardagar klockan 11.00-16.00 fram till den 29 augusti.

Adress:
Galleri NBV, Ölandsgatan 8, Falun

Kontakt:
Verksamhetsutvecklare NBV Mitt
Wictoria Dahl
wictoria.dahl@nbv.se

Regioner

NBV är Sveriges äldsta studieförbund och bildades 1894. NBV är ett partipolitiskt obundet och religiöst neutralt studieförbund. Vi bedriver folkbildnings­verksamhet över hela Sverige med ett extra fokus på frågor som handlar om nykterhet, demokrati och föreningsliv.

Vår verksamhet bidrar till att människor fritt och frivilligt deltar i folkbildningsverksamhet som i sin tur stärker och utvecklar demokratin, och bidrar till det livslånga lärandet.

Vårt uppdrag kommer från våra medlemsorganisationer och verksamheten möjliggörs genom tusentals ideella cirkelledare med stöd från stat, kommun och landsting.